Beeldscherm valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo!,

Het beeldscherm van een PC valt continue uit.
Ik dacht toen ik het hoorde even de drivers te updaten, maar toen viel mij op dat de stroom daadwerkelijk uit valt.
Als het beeldscherm niet is aangesloten blijft hij gewoon continue aan.

Een ander beeldscherm doet het wel, maar hierbij onthoudt de pc niet dat de resolutie veranderd etc dus blijft hij continue op 640x480 met 8 kleuren staan.

Iemand wat tips wat ik kan proberen :)?

Groeten,
Grumbkow

Een ander beeldscherm doet het wel, maar hierbij onthoudt de pc niet dat de resolutie veranderd etc dus blijft hij continue op 640x480 met 8 kleuren staan
Lijkt erop dat je de drivers van je videokaart moet updaten/installeren.

Groeten Marcel

Heb ik al gedaan, misschien niet duidelijk gemeld, maar dit heeft allemaal niets uitgemaakt.
tevens zit er een oude videokaart in, GeForce FX5600 en de laatste drivers hiervan stammen al uit 2008.

Er is nooit iets met de PC gebeurd behalve internetten en mailen dus ik snap sowieso niet waarom het originele beeldscherm ineens niet meer doet.

Alles kan kapot dus misschien is je scherm gewoon kapot.
Begrijp ik nou ook goed uit je verhaal dat een ander scherm het wel doet (behalve de verkeerde resolutie dan) ?
Dat laatste wil toch vaak zeggen dat de drivers voor je scherm niet (goed) geinstalleerd zijn of dat je refreshrate te hoog staat.

Groeten Marcel

Pc scherm valt uit

Wat bedoel je met dat je de kaart opnieuw moet instaleren hoe moet dat dan ?:confused:

Nieuwste drivers downloaden, huidige drivers verwijderen via Configuratiescherm>>software en daarna de gedownloade nieuwste drivers installeren.

Groeten Marcel

RE : Waarom valt mijn scherm steeds uit

Ja maar waar moet je die downloaden dan ?:confused:
En als je eerst je oude drivers verwijdert dan gaat je scherm toch uit ?

Ik zie trouwens dat de TS al sinds 1 juli niet meer heeft gereageerd terwijl ik zie dattie op 3 september nog op het forum heeft ingelogd :(

Als je je drivers verwijderd dan start je pc op met een beetje vreemd uitziend scherm maar hij doet het wel gewoon hoor. (640x480 met 8 kleuren ofzo)
Je kunt de drivers downloaden op de website van de fabrikant.
HIER kun je bijv. de drivers vinden voor je GeForce FX5600.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik had gereageerd via mijn telefoon, maar is blijkbaar niet goed gegaan.
Het probleem doet zich nu met alle beeldschermen voor, ben bang dat de voeding kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan