Beeldscherm valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kip30

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Beste Helpmijers.
Mijn laptop beeldscherm valt steeds uit. Als ik mijn laptop 2 tot 3 dagen uit heb laten staan doet het beeldscherm het een half uur en dan valt hij uit. Als je heel goed kijkt zie je het beeld wel, maar dat is te slecht om hem te kunnen gebruiken. En als ik hem op een extern beeldscherm aansluit doet het externe beeldscherm het wel maar het laptop beeldscherm niet.
weet iemand wat het probleem is of hoe ik het op kan lossen.

Kees

Laatst bewerkt:
Geeft het idee dat de backlight niet goed (meer) werkt. Wordt een reparatie-klus.

Tijs.

Help de backlight dan zo veel. je ziet bijna niets van het scherm. je ziet hem maar een heel klein beetje.

Bij een LCD verkleurt een raster op de voorgrond om kleuren te maken, maar levert zelf geen licht. Het licht wordt geleverd door een lamp op de achtergrond (backlight).

Dat is juist waarom je het backlight nodig hebt: Zonder backlight zie je (in een hoek gekeken) alleen het (Windows- etc.) patroon op het LED/LCD scherm, maar zonder achtergrondverlichting...
Ik neem aan dat dat goed omschreven is hoe het nu bij jou is?
EDIT: Ik zie dat wampier ongeveer hetzelfde beschrijft zojuist.

Tijs.

Heel erg bedankt.
Hoeveel kost de reparatie ongeveer? anders denk ik dat ik maar een nieuwe koop, dat ding van mij is al 5 jaar oud.

Kees

Heel erg afhankelijk van de leverancier en het probleem. 70-100 euro zit je wel snel aan. Als het alleen de driver is en niets anders kun je dat nog wel zelf doen en ben je met 20-30 euro wel klaar, maar dat is niet iets wat ik zelf makkelijk zou doen.

Ik denk dat ik hem niet laat repareren.
Bedank voor iedereen zijn aandacht voor mijn probleem.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan