Beeldscherm valt uit, PC blijft draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GewoonMark

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2015
Hallo ik ben Mark en ik ben 15 jaar.

Ik heb mijn computer al ongeveer 2 jaar en hij werkte prima. Maar sinds een tijdje begint hij raar te doen, als ik aan het game ben over meerdere dingen tegelijk doe, dan wordt het beeldscherm zwart en staat er ''geen signaal'', maar me PC blijft gewoon aan en draaien. Ik kan op dat moment helemaal niks meer, ik moet dan de stekker eruit trekken anders kan hij niet uit. Ik heb hem een paar keer schoon gemaakt maar dan na een tijdje valt hij gewoon weer uit. Dit zijn mijn temperaturen

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor
AMD FX-6100 8 °C
Zambezi 32nm Technologie

RAM
8,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 667MHz (9-9-9-24)

Moederbord
MSI 760GM-P23(FX) (MS-7641) (CPU1) 17 °C

Grafisch
LG TV (1920x1080@60Hz)
2048MBNVIDIA GeForce GTX 650 (CardExpert Technology) 36 °C

Harde schijven
466GB Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device (SATA) 24 °C

Optische schijven
TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L ATA Device

Geluid
NVIDIA High Definition Audio

Zoals je ziet is mijn Grafische kaart het hoogst, maar ik weet dus niet wat dat inhoud en of dat slecht is?:confused:
Ik word er een beetje zat van omdat hij soms wel 2x per dag uitvalt, terwijl een computer zoals deze wel de spellen aan kan lijkt mij.
Ik speel alleen League of Legends, en voor de rest zit ik alleen maar een beetje op het internet te kijken, Youtube enz.
En me computer staat zo ongeveer 5-6 uur aan per dag. Ik hoop dat er iemand kan helpen want ik wil het graag gefixt hebben.

Bedankt alvast :D
Mvg Mark Luiken

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Nu lijkt mij 8 graden wat koud voor de processor en moederbord 17 graden dus lijkt mij niet tekloppen dus vraag ik me af of de andere temp ook niet mis zijn.Welk programma gebruik je er voor

Eerst maar het beste nieuws : ik denk dat menig computerbezitter jaloers zal zijn op de temps van jouw hardware. Je hebt gewoon een heerlijk koel systeem!
Ik neem tevens aan dat de temp van de videokaart gemeten is terwijl de kaart niet of nauwelijks is belast?

Het uitvallen kan meerdere oorzaken hebben (vele) :

om te beginnen wat algemene dingen:

- pleeg je regelmatig onderhoud, ic. schijfopruiming, defragmentatie, registeropschoning met behulp van een DEGELIJKE en BETROUWBARE tool zoals bijv. Regcleaner?
- je hebt een goede virusscanner / anti malwaretool draaien?

Als de antwoorden op bovenstaande vragen "Ja" luiden, dan zal de oorzaak vermoedelijk in de harware zitten :

te denken valt aan :
- geheugen dat niet helemaal jofel meer is (is te testen met een tool als memtest)
- harddisk die niet helemaal goed meer is (te testen met een tool die je bij de fabrikant van de hdd kunt downloaden -hoop ik- )
- een voeding die op zijn eind loopt (is zelf wat lastiger te testen)
- nog enkele andere mogelijke oorzaken, maar die zijn meer onwaarschijnlijk

Laatst bewerkt:
De temps kunnen niet kloppen zoals mijn collega hierboven al meld.
Wat verteld de windows logboeken op het moment dat je scherm uitvalt?

Als ik het zo lees, zou je kunnen denken aan een brakke voeding.

Wat de temps hierboven betreft, wil ik met beide moderators nog wel van gedachten wisselen : mijn vorige systeem betrof een bigtower van Coolermaster (Stacker) die ik voorzien had van 2 frontventilatoren, 2 "plafondventilatoren" en de reguliere achter ventilator. 5 stuks dus. Daarnaast hing een dubbele fan boven mijn processor en had vanzelfsprekend de videokaart zijn eigen fans.
De systemtemps van deze machine weken niet echt af van de temps die TS hierboven noemt. Enige dat ietwat afweek was de temp van mijn Nvidia GS 250 (of GT dat weet ik niet meer), die was misschien 5 tot 10 graden hoger (in relatieve rust).

Hoi gast0225,

Volgens mij kan je met een laten we zeggen met een ruimte temperatuur van 20 graden dmv van een ventilator niet gaan koelen tot 8 graden hoe goed ook je lucht flow kan zijn. Of zijn pc moet buiten staan dan zou het op het ogenblik wel kunnen

Correctie op mijn eigen bericht: Ik had die eerste temp compleet over het hoofd gezien. Idd. die 8 graden is niet alleen onwaarschijnlijk, maar zelfs onmogelijk. De rest van mijn bericht geldt voor alle overige temps.

Hoi gast0225,

En zelfs het moederbord temp lijkt me krap maar denk dat nu de ts eens aan zet is ;)

Ik heb inderdaad wat gast0225 zei net me computer schoongemaakt, en ondertussen zijn de temperaturen al wat omhoog gegaan. Ik gebruik de programma Speccy om te zien hoeveel graden alles is. Ik speelde net een potje league of legends en tijdens het game keek ik even hoeveel graden alles was en het was aardig omhoog gegaan, maar ligt het dan aan het spel of waar ligt het dan aan? Naamloos.jpg Zo staat het er bij mij, en de processor gaat omhoog als ik veel dingen tegelijk ga doen, net werd het even 18 graden en toen ik alles afsloot sloeg hij weer naar 10.

Alvast bedankt voor alle reacties :D
Ik ben pas 15 dus heb niet zoveel verstand dus probeer het een beetje makkelijk uit te leggen :o

Mvg Mark Luiken

Mijn voeding is trouwens de ATX Power supply, en dan staat er onder: MS-N750-VAL. Ik hoop dat dat de voeding is anders kijk ik nog wel even.
En de voor het schoonmaken van me computer gebruik ik CCleaner en Advanced System Optimizer

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik wil niet rot overkomen maar je hebt een bar slechte voeding ik persoonlijk zou een nieuwe A-merk adviseren maar die hoeft dan ook geen 750 watt te zijn 550 A 600 meer als voldoende.
Deze zou een optie kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt :) Ik zal er naar kijken :)

Hebben jullie misschien aanraders? Voor goeie voedingen?

Laatst bewerkt:
Over de voeding heb je al een goed advies gehad, maar daarnaast toch even een vraag over de processortemp. 13 gr. is wel héél erg mooi:) Heb je de koeler weleens los gehad? Heb je wel eens in het bios naar de temp gekeken en was dat een goede waarde?

Ik denk eerder dat Speccy op 1 of andere manier de mist in gaat met de sensoren van het moederbord, deze temp. kunnen gewoon niet kloppen.
Ik betwijfel of je zelfs met vloeistofkoeling en een omgevingstemperatuur van 20 graden zo'n CPU-temp. kunt realiseren, ik geloof het niet zo..
Het zou mooi zijn als de TS de temp. eens in de BIOS zou uitlezen, dan heb je tenminste de reële waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan