Beeldscherm valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc_peters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Hallo,
Mijn beeldscherm valt regelmatig een aantal seconden weg. Dit gebeurt voornamelijk tijdens het snel typen in Word, en wanneer ik 'zware' internetsites bezoek, die bijvoorbeeld flash gebruiken. Ik heb een Nvidia Geforce FX5700 videokaart. Ik heb mijn computer al eens eerder helemaal opnieuw geinstalleerd, maar het is heel moeilijk om snel te controleren of het werkt of niet, omdat hij heel onregelmatig uitvalt. Ik kan ook niet een aantal dagen zonder fatsoenlijke programmas op mijn pc. Iemand een idee wat te doen?
Alvast dank,
Paul PEters

Neem je grafische kaart er even uit, ontdoe van alle stof ed.. MAW maak je PC eens stofvrij en plaats je kaart terug. Kan wonderen doen. Je PC is zowiezo, na een paar weken, een stofbak. Kan je niets aan verhelpen hoor. En gezien het op onregelmatige tijdstippen gebeurt, zou ik dit een proberen.

Wees ook zeker dat de fan's allemaal stofvrij zijn en soepel draaien.

Ik zeg nu niet dat dit de fout kan zijn. Is ook mogelijk dat je monitor,of grafische kaart het aan het begeven is.

Gaat je monitor geheel uit? Blijven de power lampjes nog branden?
Hoor je 1 harde tik in je monitor als ie uitgaat? (niet het getintel als hij uitgaat.....)

Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik ga het proberen.
Er is geen geluid, geen tik of iets dergelijks. Het beeld bevriest eerst een halve seconde, vervolgens gaat ie op zwart. Soms is het zo dat hij bevriest, totdat ik op de muis klik. Dan gaat hij op zwart voor een seconde. De lampjes e.d. blijven allemaal gewoon aan.

Laatst bewerkt:
hetzelfde probleem hier

Dag,

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Beeld valt naar zwart en springt daarna meteen weer terug. (power ledje van de monitor blijft wel branden)
Ook hier op de zwaardere websites. (met name waar flash toegepast is) En idd ook in Microsoft Word.

Ook ik heb een G-force FX 5700.

PC is een kleine 9 maanden oud.

Heb de drivers van de videokaart en de monitor opnieuw geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem.

Zal idd de kast eens openen om hem stofvrij te maken.

Hoe kan ik dat (stofvrij maken) het beste aanpakken?

groet

Koen

Dat is wel interessant, dit is de eerste keer dat ik iemand met dezelfde klacht hoor. Ook de PC bij AH gekocht? Misschien een goed idee elkaar via e-mail op de hoogte te houden, het begint me nl. nogal te irriteren...

Jep "Micromaxx" PC ook hier bij de AH gekocht.

Ga hem vanmiddag stofvrij maken, hoop dat het helpt.

Idd verstandig om elkaar op de hoogte te houden.

mijn email: koenhogewoning@gmail.com

Ok, wil je dan laten weten of het werkt...dan weet ik dat alvast. Ik betwijfel het namelijk een beetje, aangezien het echt wel bij bepaalde sites altijd gebeurt. Daarom vraag ik me af of het door stof o.i.d. komt. Maar ik ben benieuwd. Email is pc_peters@hotmail.com

Na het stofvrij maken geen vooruitgang, nog steeds blijft de monitor uitvallen. Heb een andere (oude) 15 inch monitor aangesloten, hetzelfde probleem. Echter, deze monitor geeft wel een tik geluid zodra hij uitvalt.

Ik heb ook een aantal sites waarbij het zo goed als altijd gebeurd. (www.whatif.be) bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan