Beeldscherm valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Het beeldscherm van mijn "oude" laptop (Toshiba Tecra 8100) valt regelmatig weg. Programma's blijven gewoon draaien.Zodra scherm zeer kortstondig wordt dichtgeklapt, is het beeld geheel terug, even.

Scherm blijft vaag.
Allerlei wijzigingen m.b.t. slaapstand etc. hebben tot heden geen oplossing gebracht.
Wie kan mij helpen om oorzaak te achterhalen, of advies geven welk onderdeel ik moet laten repareren ?

FL inverter, kan het hiermee iets te maken hebben?

J:

Ik had een soortgelijk probleem op mijn splinternieuwe computer.
Uiteindelijk bleek het moederboard een fout te hebben.
Maar of dat bij jou ook zo is?

Het kan heel lastig zijn om achter de oorzaak te komen. Als je hier geen hulp krijgt moet je je laptop waarschijnlijk naar de reparateur brengen.

Bij diverse computerwinkels geweest.
Probleem schijnt ernstiger te zijn, in ieder geval zijn ze er niet echt happig op om te repareren.

Tsja...

J.
Thx anyway.

Een computerwinkel is misschien niet de beste plek.
Een echte reparateur zou je moeten hebben. Maar die zullen wel niet dik gezaaid zijn en ook niet altijd goed.
Je moet op zoek.
Hier op het forum vragen?

Hallo

Indien op het t.f.t. scherm toch nog heel vaag karakters te lezen zijn , is een duidelijke indikatie dat de "backlight" defekt is.

Het lampje zelf is zelden defekt , meestal is het invertertje bye bye .

Een p.c. winkel stuurt de defekte p.c. ook maar op naar de fabriek voor herstelling , wat nutteloze onkosten met zich meebrengt.

Een deftige lokale "t.v." technieker zou dit normaliter ook moeten kunnen herstellen voor u .

Ofwel de defekte inverter zelf herstellen , of een nieuw exemplaar bestellen en voor u monteren.

Voor hetzelfde geld is het enkel een slechte soldeerverbinding die intermitterend kontakt geeft bij opwarming .

Peter

Hmmm, misschien wel een idee.
Op het scherm zijn idd wel steeds vaag de letters te zien.
Bedankt en Borstlap gij ook voor het meedenken.

:thumb: :thumb:
voor ieder 1 ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan