beeldscherm valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jens133

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2005
Berichten
8
Hoi ik ben in het bezit van een toshiba tecra 8100
Nu is het zo dat het beeldscherm om de paar seconden /minuten weg valt.
Als ik dan op het kleine knopje druk dat onder bij het scherm zit ,springt het scherm weer aan.
En ik heb sterk het idee dat de schakelaar niet het probleem is.
Kent iemand dat probleem?
mvg jens
 
Welkom op Helpmij !

Heb je al gekeken bij instellingen beeldscherm bv. schermbeveiliging en uitschakelen beeldscherm na x min.
 
Dank je will

Hoi will
Ik heb dat zeker gedaan ,maar het heeft niets met instellingen te maken denk ik(jammer genoeg)
Het scherm zal in het begin nog ong 3 minuten aan een
beeld blijven geven. Daarna word het vlug minder soms 5 seconden soms 10 .
En als je dan naar het scherm kijkt zie je nog wel een heel klein beetje contrast.
Ik heb ook wel eens gehoord dat het een of ander condesatertje of zoiets kan zijn.
Maar als ik hem op een ext monitor aansluit heeft deze er geen last van.
mvg jens
 
Het lijkt erop dat de videokaart (chip) te heet wordt.
Is het een laptop ?

Sorry, niet goed gelezen een externe doet het wel.
 
backlight?

ik heb het zelfde probleem met een toshiba laptop ik kreeg te horen dat waarschijnlijk de backlight die achter het scherm zit defect is of los zit
dit is een moeilijke reparatie wordt gezegt
ik wil ook wel tips hoe je dit zelf kan repareren?
 
Hallo

Mits er nog een vaag beeld zichtbaar is , is het dus duidelijk een defekte "backlight".

Deze bestaat altijd uit een omvormer en het lampje zelf.

Meestal zijn het slechts enkele slechte soldeerverbindingen op het omvormerprintje die de oorzaak zijn v/d slechte werking.

Deze opnieuw solderen , of laten solderen is meestal voldoende.

Deze omvormers kun je ook los bestellen , ofwel bij fabrikant p.c. , of een lokale elektronikawinkel die de moeite wil doen.

Het moeilijkste is uiteraard het betrokken defekte toestel openen , meestal enkele schroeven , of een kliksysteem.

Indien er nog garantie is , deze uiteraard inroepen .....

Peter
 
bedankt

dat is een duw in de goede richting!
Ik ga hier eens verder op borduren.

:thumb: als ik meer te weten kom zal ik het hier weer melden

thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan