Beeldscherm valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandr86

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
11
Goedemorgen allen!

Ik heb me vorige week een Acer Aspire 5535 gehaald. Alleen doet het probleem zich af en toe voor dat zo het beeldscherm wegvalt. De laptop gaat niet uit en het lampje van de aan/uit-knop blijft groen. Het beeldscherm gaat ook niet helemaal uit, maar wordt gewoon zwart zoals helemaal in het begin bij opstarten. Het enige wat ik dan kan doen is de aan/uit-knop lang indrukken zodat de laptop helemaal uit gaat en dan opnieuw opstarten.
Wie kan mij helpen? is dit een softwareprobleem? probleem met de ventilatoren?

Heb een AMD Athlon 64 X2 dual-core processor QL-60 en 4gb DDR2
 
Als hij net nieuw is zou ik terug gaan naar de winkel ivm garantie dan zelf gaan lopen pielen
 
Gebeurd dit terwijl je aan het werk bent of als de laptop gewoon een tijdje stilstaat?
Is dit op batterij of op netsnoer?
 
zowel op accu als op netstroom.. en het gebeurt als ik aan het werk ben. De ene keer kan ik er uren mee werken, andere keer valt het scherm al na 10min. uit. ik heb de laptop van iemand overgenomen die in a´dam woont..daar woon ik 180km vanaf, dus dat wordt al lastiger. Maar wel vorige week dus alles voor het eerst geinstalleerd etc. Bestaan er ook Acer-servicepunten ofzo? zodat ik hier in de buurt(twente) ergens langs kan?
 
Laatst bewerkt:
Overgenomen,,, hoe oud is de laptop dan? is er nog sprake van garantie?!
Kun je met die persoon waar je hem van hebt contact opnemen om te vragen of hij/zij hetzelfde probleem had?!
 
Overgenomen,,, hoe oud is de laptop dan? is er nog sprake van garantie?!
Kun je met die persoon waar je hem van hebt contact opnemen om te vragen of hij/zij hetzelfde probleem had?!

de vorige persoon heeft de laptop nooit gebruikt. ik moet dan maar eens contact opnemen met hem, maar hij iig nog geen jaar oud..
 
Ik kan mij herineren dat er een tijdje geleden problemen waren met een serie laptops waarvan het beeld uitviel of de laptop zelfs helemaal uitviel.
Dit leek toen te komen door de plaats naast het muispad.
Als daar iets te hard op werd gedrukt kon de pc uitvallen.
Weet niet meer welke serie dit was en kan ook niet echt meer iets vinden op google.
Ik zou zeggen, druk eens iets op de plaatsen naast de muispad en kijk of er iets degelijks gebeurd.
 
Ik kan mij herineren dat er een tijdje geleden problemen waren met een serie laptops waarvan het beeld uitviel of de laptop zelfs helemaal uitviel.
Dit leek toen te komen door de plaats naast het muispad.
Als daar iets te hard op werd gedrukt kon de pc uitvallen.
Weet niet meer welke serie dit was en kan ook niet echt meer iets vinden op google.
Ik zou zeggen, druk eens iets op de plaatsen naast de muispad en kijk of er iets degelijks gebeurd.

nou flink gedrukt maar dat was t ook nie haha..heb zelf t idee dat het door iets zwaarder gebruik van de laptop komt, terwijl de specificaties toch niet doen vermoeden dat door een beetje internetten de boel al oververhit raakt...

het is dus niet dat de hele laptop uit gaat, alleen het beeld gaat op 'standby' en wordt dus zwart. niets helpt meer, zelfs geen crtl+alt+del ofzo. kan em daarna alleen dus helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten..iemand verdere opties om te ondernemen??
 
Ik zit dus nog steeds met het probleem! de man waarvan ik de laptop heb overgenomen heeft de bon niet meer, heeft de laptop zelf ook nooit gebruikt. Heb de laptop zelf helemaal moeten installeren enzo maar vanaf het begin heeft ie t probleem al.
Het is dus een:
Acer aspire 5535-604G25Mn
250gb, 4gb DDR2 met windows vista home premium erop.
Nogmaals mijn probleem aangezien ik graag wil dat het snel is opgelost:
Het beelscherm wordt na een tijdje (soms na een paar uur, soms na 10minuten al) op standby gezet. Hij wordt niet helemaal zwart zoals ie is als de laptop uit staat, maar het beeld wordt gewoon zwart. Zowel op accu als op netstroom. Verder heb ik er nog geen zware oprachten op uitgevoerd ofzo, en de laptop wordt wel warm maar niet dermate dat het oververhit zou kunnen zijn.

Iemand een helpende hand??
 
acer 5535

ik heb hetzelfde probleem, willekeurig maakt niet uit in welk programma, de ene keer vaak achter elkaar dan weer met langere tussenpozen wordt beeld zwart en kan hij alleen nog maar door uit- en aan te zetten opgestart worden.
 
heeft er verder nog iemand ideeen/tips of iets wat het evt kan zijn?
 
vanochtend viel de laptop echt na een paar minuten al uit, en het leek alsmaar erger te worden. Paar keer geprobeerd weer op te starten enzo maar fatsoenlijk internetten zat er helaas niet bij.. Later in de Veilige modus opgestart en toen hield ie het wonderbaarlijk genoeg wel gewoon vol, totdat ik wegmoest. Ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft maar als dit het geval is, heeft iemand dan opties wat te doen?? In normale modus was het iets van 5-10 min. dat ie aan bleef, in veilige modus minimaal een halfuur kunnen computeren.
 
Als het in de veilige modus niet gebeurt kan het zowel hard- als software zijn, omdat in de veilige modus bepaalde hardware-onderdelen niet geladen worden, die bij een normale opstart wel geladen worden.
Beste advies blijft dus repareren, maar vraag wel vantevoren wat ze verwachten qua kosten, aangezien je de bon niet meer hebt.

Staat er trouwens geen s/n nummer onderop je laptop waarmee je de leeftijd kan traceren?
 
staat er wel op, waar kan ik dan nagaan hoe oud ie is? kan ik dan alsnog wat met garantie doen? Nr. is: LXAUA0X0318391C2292000
 
Wellicht kan Acer dat nagaan. Ik doe maar een suggestie, ik ben altijd met een grote boog om Acer heen gelopen.
 
Ik vraag dan toch altijd af waarom je toch zoveel acer-laptopjes ziet staan op school of dergelijke plaatsen. Vanmiddag maar eens even Acer bellen (A)
 
Omdat de ervaringen met Acer heel divers zijn. De een zweert erbij, de ander wordt groen en geel als je het woord uberhaupt zegt.
Daarnaast zijn die dingen niet zo gek duur voor wat je er voor krijgt. De onderdelen zijn stuk voor stuk gewoon goede kwaliteit, maar hoe ze het in elkaar zetten is knullig.
 
Vandaag in Veilige Modus ook het beeldscherm weggevallen. Dat is het probleem dus ook niet. Heb het idee dat als ik mijn notebook een tijdje wegzet, daarna weer aandoe dat ik er langer mee kan werken dan de keren nadat ie voor de eerste keer uitvalt en dan gelijk weer opstart. Nogmaals, heb niet het idee dat de notebook zo warm wordt dat het daar aan ligt. Mijn acertje wordt maandag opgehaald voor reparatie aangezien er nog garantie op zit en na een Recovery het probleem nog steeds niet was opgelost. Iemand ervaringen met de reparatieservice van Acer..? :rolleyes:
 
Het is nu opgelost. de afgelopen 2 dagen de laptop volop aan het gebruiken en het is nu helemaal goed. Hij is 2x opgestuurd naar Acer; de eerste keer kreeg ik em terug en stond erbij dat ze geen problemen hebben aangetroffen, maar dezelfde dag nog geprobeerd en precies hetzelfde probleem.Toen meteen weer opgebeld, en nadat ik em terug heb gekregen stond erbij dat er een reboot/reflash was uitgevoerd op de BIOS. Dat was kennelijk het probleem. (voor de lezers die hetzelfde probleem kennen)

groeten, allemaal bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan