Beeldscherm van laptop blijft soms zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bone

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
230
Hallo,

Met mijn laptop (Compaq Pressario CQ60) heb ik sinds enige weken problemen.

De laptop bevat zoals ik weet geen virussen of wat dan ook. Is opgeruimd met CC cleaner etc etc...

Als ik mijn laptop volledig afsluit, of opnieuw opstart blijft het beeld telkens ZWART (hij start wel op 9 van de 10 keer. Soms blijft die hangen)

Als ik mijn laptop in slaapstand zet, dichtklap en weer openklap verschijnt het beeld wel weer.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Het beeldscherm lijkt mij niet defect aangezien deze dan ook niet zou moeten doen als ik 'm in slaapstand zet of wel?

Hopelijk weet iemand van jullie dit probleem op te lossen.

Ik hoor het graag.
 
ik denk dat het probleem bij je grafiche chip ligt op het moederbord heb je al eens een stress test gedaan kijken hoe je pc daar mee omgaat?

http://www.jam-software.com/heavyload/

je moet wel de test effe aanpassen je ka ook je ram testen en je cpu
 
Kan je niet een externe monitor even aansluiten ? Weet je gelijk of het de chip is of niet.
 
Als ik met een HDMI kabel werk (in laptop en in TV) werkt heb ik wel beeld.....
 
Dan ben ik wel erg benieuwd waar het aan ligt.

Slaapstand = geen probleem
Opnieuw opstarten of uitschakelen = zwart beeld en krijg dan weer beeld na ...tig keer opstarten...
 
Ik zou het in ieder geval niet in de chip zoeken maar meer in de spanning naar het scherm toe.
Geen garantie meer ?
 
Hallo

"Als ik mijn laptop volledig afsluit, of opnieuw opstart blijft het beeld telkens ZWART (hij start wel op 9 van de 10 keer. Soms blijft die hangen)"

Als de laptop opstart , moet je toch beeldweergave hebben van de p.o.s.t.

Hoe oud is deze laptop , en indien reeds gedateerd .... is deze ooit reeds zuiver gemaakt???

Controleer eens de t° van de c.p.u. , alsook g.p.u.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan