Beeldscherm verandert van kleur na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

zitwelsnor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2014
Berichten
4
Hallo,

Sinds kort heb ik een Asus R510LD-CN021H. Maar al sinds dat ik hem heb verandert het beeldscherm van kleur na het opstarten. Ik vraag me af of dit normaal is? Mijn vriend heeft namelijk ook nog niet zolang een Asus laptop en die heeft nergens last van. Ik heb het beeldscherm al gekalibreerd maar dit heeft niks geholpen. Ik heb even een filmpje gemaakt om te laten zien wat er precies gebeurt:

View My Video

Alvast bedankt!
 
het kan zijn dat alle asus bloatware er nog opstaat, en dat bijv. splendid zodra ie geladen is een wijziging aanbrengt.
 
Ik heb hetzelfde op mijn W8 laptop. De kleurverandering is niet alleen bij opstarten, ook tijdens gebruik wisselt de kleur steeds.

Ik neem aan dat je dit ergens in kunt stellen (beeldscherm instellingen ? ), maar heb er nog niet actief naar gezocht aangezien ik het persoonlijk niet echt hinderlijk vind.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem als de topic starter op mijn ASUS N76V.
De kleuren zijn bij het opstarten prachtig.
Even later verspringt het in mijn geval van helder blauw naar wazig paars/blauw.
Ik wil graag heldere sprankelende kleuren. Hoe kunnen we dit voor elkaar krijgen?
Hoop dat iemand een oplossing weet.
 
Omdat dit topic niet is opgelost (althans geen opgeloste terugmelding), zie ik de inbraak in dit topic even over het hoofd.
Zodra een oplossing wordt aangedragen die werkt maak ik het topic sticky.
 
Excuus, ik ben niet zo bekend met de werkwijze van fora. Nog geen oplossing gevonden. Iemand enig idee hoe dit alsnog op te lossen?
 
Inmiddels zelf wat wijzer geworden na contact met ASUS. Dit probleem kan volgens ASUS door een aantal dingen veroorzaakt worden, de lvds kabel die van het moederbord loopt naar het lcd via de scharnieren, het LCD zelf, en eventueel de videokaart. Het is hoe dan ook een hardware matig probleem dat alleen opgelost kan worden in het repair-center. Het wordt dus opsturen voor reparatie.
 
Sommige mensen laten zich werkelijk van alles wijsmaken. Blijkbaar weet de Acer helpdesk ook niet waar ze het over hebben.

Ondanks dat ik mij voorgenomen had om op dit forum niet meer te reageren vanwege de enorme hoeveelheid spam hier wil ik nu toch wel even voorkomen dat jullie jezelf volkomen onnodig op kosten jagen. Zelf heb ik met mijn HP laptop en met mijn desktop hetzelfde verschijnsel als jullie met je Acer.
Ik heb vorige keer al vermeld dat het ergens een instelling moest zijn.
Ik ben nu maar eventjes op zoek gegaan voor jullie aangezien ik mijzelf er niet aan stoor.

Ga naar :

Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Kleur en vormgeving

Hier kan je je achtergrondkleur instellen, je kunt er ook voor kiezen om deze automatisch te laten rouleren. (door het kleurenwaaiertje te selecteren)
Bij jullie is de roulatie actief, stel een vaste kleur in en het probleem is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0158, dank voor jouw bijdrage, helaas is het geen oplossing voor het betreffende probleem.
Nadat ik de instelling heb veranderd zoals door jou aangegeven, computer opnieuw opgestart, en een paar seconden na het opstarten veranderen opnieuw de kleuren van mooi helder naar wazig grauw.
Ik heb mij er lange tijd bij neergelegd, maar ik vind het erg jammer dat je zo niet optimaal van je beeldscherm kunt genieten.
En tijdens het opstarten laat de ASUS laptop zien dat ie wel een mooi beeld kan vertonen. Ik ben het met je eens dat het meest voor de hand ligt dat het een simpele instelling is. Nieuwe mogelijke oplossingen blijven welkom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan