beeldscherm vreemde kleuren+onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

monique62

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Mijn zoon heeft gisteravond onze pc + beeldscherm meegenomen naar een computerfeestje op de scouting. Bij aankomst daar bleek het beeldscherm niet goed te werken en ook nu alles weer thuis is doet het beeldscherm vreemd:
de kleuren zijn anders, het lijkt wel of er geen blauw in zit. Het blauwe XP opstartscherm is rood. Alles is wazig en heel licht. Het lijkt wel overbelicht.
Het beeldscherm is ProLite E 435S van Iiyama.
Is er door het vervoer iets beschadigd en moeten we een nieuw beeldscherm aanschaffen of heeft het iets met aansluitingen of instellingen te maken?

Wie weet raad? Ik heb er zelf niet veel verstand van.
Alvast bedankt.
Monique

Kijk eerst eens of je de kabel naar de computer toe wel goed vast hebt zitten (blauwe vga / witte dvi)

Kan je bij apparaatbeheer kijken of er ergens een uitroepteken of een opmerking bij staat?

Inderdaad even de kabels controleren en het beeldscherm op een andere computer testen.
Zit er een Auto Adjust functie op? Probeer die ook eens.

Succes! :thumb:

Naar aanleiding van jullie adviezen zojuist het een en ander uitgeprobeerd. Kabels zaten naar mijn mening wel goed vast. Bij apparaatbeheer geen uitroeptekens of opmerkingen. Daarna de beeldschermkabels van een andere pc aangesloten en het beeld was weer perfect. Dus gelukkig is de monitor niet kapot. Daarna "foute kabels"aan de andere pc aangesloten en ook dat blijft goed beeld geven. Ik vermoed dat er een klein breukje of iets dergelijks in de kabel zit. Dus mocht het beeldscherm weer vreemd gaan doen, dan schaf ik een nieuwe kabel aan.
Maakt het dan uit of het een blauwe of witte kabel is? Het "kapotte" beeldscherm had een blauwe en de andere een witte.
Bedankt voor jullie hulp.
Groeten, monique

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan