Beeldscherm werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Met mijn desktop is iets aan de hand, het beeldscherm doet het niet meer. (geen beeld meer, volkomen zwart dus)
Ik hoor geen verdachte piepjes (geheugen !)
De video is gesitueerd op het moederbord teweten: MS-7504-V1
Ik hoor wel mijn harddisk opstarten en er wordt zelfs gezocht op de harddisk, maar verder dus niets.
Ik heb reeds een eenvoudige videokaart (PCI) gemonteerd, maar doet totaal niets.
Ik denk dat de bios de kaart niet ziet zitten. GeForce 6200LE (PCI-e) kaart
Ook heb ik de bios gereset. Maar toegang tot de bios krijg ik niet.
Het beeldscherm is zwart en het blijft zwart, het geeft dus totaal geen tekst weer

Wat kan ik doen, om te zorgen dat de videokaart herkent wordt, want ik denk dat anders het moederbord vervangen moet worden, met alle daarbij behorende ellende.
MVG
Jan Filarski :mad:

Laatst bewerkt:
Kijk eens of de kabels (stroom en data-kabel) van het beeldscherm wel goed zitten. Haal ze er uit en druk ze daarna stevig aan.

Hoor je bij het opstarten wel het windows "welkomsgeluid"? Zo ja, dan start ie dus gewoon op en is het niet het moederbord.

Ik zie dat de videokaart op het mobo zit.
Dat kan ook nog kapot zijn.
Leen eens een losse videokaart (PCI-e) van iemand; steek die in het mobo, sluit de monitor daar op aan en kijk wat ie dan doet.

Laatst bewerkt:
Hallo Srphulp
Nee, de monitor is het beslist niet. Andere monitor, hetzelfde resultaat.
Ik hoor het "welkomsgeluid"van Windows niet.
Zoals ik reeds vermeldde, een andere videokaart (PCI-e) levert eveneens een zwart beeld.
MVG
Jan Filarski

Hallo

Met de door u aangehaalde symptomen , kan het ook een defekte voeding zijn ....

Een voeding geeft meer dan slechts +5V/+12V die blijkbaar wel aanwezig zijn (h.d.d. spindelt op ...)

Probeer dus eens een ruilvoeding.

Jammer dat er niet meer nuttige info vermeld wordt ... ouderdom/typenr/etc ...

"Met mijn desktop is iets aan de hand" is wel heel summier van info.

Peter

Hallo VDK_P

Ik denk dat je gelijk krijgt met je voeding.
Ik heb een voeding uit een andere computer (tijdelijk) geinstalleerd, en toen werkte het beeldscherm.

Echter na ongeveer 10 minuten (na een herstart) had ik weer hetzelfde feenomeen.
Het beeldscherm was weer zwart, en bleef zwart

Nu heb ik een nieuwe voeding besteld en hoop er maar het beste van.
Hoewel het wederom uitvallen van het beeld met allerminst zint, en waarvoor ik zomaar een verklaring kan bedenken.

MVG
Jan Filarski :evil:

Hallo

"Jammer dat er niet meer nuttige info vermeld wordt ... ouderdom/typenr/etc ..." --> jammer , maar nog steeds geen info hierover vermeld.

"Echter na ongeveer 10 minuten (na een herstart) had ik weer hetzelfde feenomeen."

Controleer eens het motherboard op bolle/lekkende condensatoren ... je weet maar nooit.

Start eens deze p.c. op (meerdere malen) , maar wel met alle overbodige hardware verwijdert.

Dus enkel r.a.m. en videokaart (geen h.d.d. , etc ...)

Controleer ook eens de b.i.o.s. batterij (cr2032) d.m.v. multimeter ... de klemspanning moet meer zijn dan 3.00V.

Ik ga er uiteraard wel van uit , dat rudimentaire zaken (stofvrij , etc ....) in orde zijn.

Hoe je snel/eenvoudig een p.c./laptop zuiver/stofvrij moet maken , heb ik op deze site reeds tot vervelends toe vermeld , en kun je uiteraard terug vinden.

Hopelijk heb jij , of ieand die dit ooit mocht lezen , iets aan deze info ...

Grtz

Peter

Hallo Peter,

Gegevens van de computer:
Merk : Fujitsu / Siemens
Processor: Intel. (niet te achterhalen, want hij werkt niet)
Mainboard: MSI MS-7504 Versie 1.0
Hdd: WD , 250Gb
DVD: Siemens
Voeding: Deltaa Electronics Model DPS 350AB Was dus origneel van Fujitsu / Siemens
Geheugen: Samsung 2Gb
Ik hoop dat je het hiermee kunt doen,
Oh ja ik heb de batterij vervangen door een nieuwe batterij

MVG
Jan Filarski

Hallo Peter

Ik ben al wat verder met computer. Gegevens zie hier boven)
Hij doet het n.l. alleen als ik de batterij eruit haal, enkele secondes wacht, batterij er weer in.
Maar zodra ik de standaard gegevens zoals datum en tijd in de bios heb gezet, start hij niet meer op.
Ook heb ik met een lege schijf en met de installatieschijf van Windows XP geprobeerd om één systeem er op te zetten.(normaal werk ik met Win7)
Maar dan gaat hij maar tot de regel "als U gebruikmaakt van een Niet Microsoft opstart enz.............. en dan stopt hij
Lijkt wel of geheugen niet werkt, maar het piept niet !!!!! Althans er wordt niet opgeslagen, ook dus niet de Bios

Zou dan toch de processor gedeeltelijk overleden zijn ??

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Hallo

Het lijkt er dan toch sterk op , wat men in "lekentaal" noemt ... een defekt motherboard .

Uiteraard is zelfs dit nog te herstellen , maar dien dan dit motherboard dan wel zelf onder de vingers te hebben ....

c.p.u. /geheugen , lijken mij volgens de geleverde info wel in orde te zijn ....

Ik gok op een onstabiele/afwezige voedingsspanning op het motherboard , meestal spannigsregelaar of condensator gerelateerd...

Peter

Hallo Peter,

Ik heb inmiddels een nieuwe voeding binnen gekregen, dus dat ga ik zeker proberen.

Uiteraard, hoor je mijn bevindingen.

En alvast bedankt voor je belangstelling en inzet.

MVG
Jan Filarski :)

Hallo Peter,

Vanmiddag heb ik de nieuwe voeding gemonteerd,
Volgens mij met dezelfde gevolgen als eerst.
Allereerst heb ik een DVD van Win7 -64bit in de dvd speler liggen, omdat dit programma ook op de harddisk staat, en ik denk dat door het vele opstarten
de installatie op de schijf weer "recht"gezet moet worden.
Na het opnieuw inbrengen van de batterij houd hij was geheugen vast, tot en met hij de DVD "ziet" en begint
met "Windows is loading Files"
De voortgangbalk gaat tot ongeveer 25% en houd dan blijvend op.
En dan kan ik wel weer het processes opnieuw herhalen (batterij er uit, even wachten batterij er weer in)
opstarten doet hij dan wel weer, maar houd weer op.

Nee, de nieuwe voeding heeft dus geen invloed hierop, is het probleem dus niet.
Ook het moederbord is het niet. Ik weet het nu niet meer.

Tevens ben ik er even tussen uit geweest, ik heb (voor de zekerheid) nieuwe BIOS batterijen gekocht en ik heb bijna ten beter weten in de geheugen module verwisseld met die uit mijn eigen systeem.
Doch beide ingrepen haalden niets uit.

In ieder geval doet het scherm het nog niet.

MVG
Jan Filarski:mad:

Laatst bewerkt:
Hallo

Dan blijf ik bij mijn eerder gepost antwoord # 11

Wacht eventueel andere antwoorden af .... je weet nooit , dat ik iets over het hoofd zie ...

Peter

Hallo Peter,

Ik wijs je er nogmaals op dat ik het moederbord alreeds heb vervangen door een refubished moederbord.
Zonder aanwijsbare veranderingen t.o.v. het eerste moederbord.

Als enigste is nog de processor niet vervangen om de simpele reden dat er geen tweede processor heb, die op het bord geplaatst kan worden.

Ik wacht je berichten verder af.

MVG
Jan Filarski:cool::cool:

Vandaag heb ik de koe bij de horens gevat.
Ik heb een nieuw moederbord gemonteerd: MSI H81M-P33 S1150 mATX H81-2x ddr3-dsub+dvi
Een nieuwe processor: cpu Intel S1150 G1850 2.7GHz dual core Celeron 2MB
Nw. geheugen : ddr3 - 2Gb geheugen 133MHz - PC10600
Een nieuwe voeding CG 480W voeding met 12cm fan en PFC

En zoals verwacht: nu doet hij het perfect.

MVG

Jan Filarski :d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan