Beeldscherm werkt niet, rook uit moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo4life

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje.
Vandaag heel trots naar stad gegaan om een nieuwe compjuter te kopen. Sluit alles aan zoals het hoort. Dus die afstanddingetjes enzo. Voeg het volgende systeem samen in:

HEHA19 Processor AMD Athlon X2 7750
Voeding Cooler Master ExtremePower 460W
Behuizing PC-Case E158 Cooler master
DVD-Brander LG lighton
Moederbord Asus M3N78-VM
Harddisks (SATA) ExcelStor J9250SR 250 GB IBIE7B
Geheugen Kingston HyperX 2 GB DDR2-800
Geheugen Kingston HyperX 2 GB DDR2-800

Alles dus aangesloten, doe de stekker in het stopcontact en toen............ Juist helemaal niks:shocked: :evil::(
Ik naar mijn vader toe, die heeft er meer verstand van dan ik, krijg ik te horen dat de voeding het niet doet. Net nieuw... Fijn!!!:(
Maja ik weer naar huis toe en zet de cpmputer aan. Dus alleen met de voedingskabel. En hij doet het :cool::)
Ik met vader gebeld, hij had dit ook allemaal gedaan, alles verteld. Snappen er allebei niks van maar ok...
Ik verplaats de computer terug naar de kast, sluit nu alle stekkers aan. Zet de powerswitch on en hij loopt.:love:
Naja, eigenlijk maar 3 seconden, rook in het moederbord en :evil: flammetje en veeeeeel rook. Ik alles uit gedaan en gewacht. Oja en de bland ff uitgeblazen:-s
Start de computer weer opnieuw op en loopt stabiel, tot een uur!!! Maar dus helemaal geen beeld geluid of wat dan ook. Wie kan mij hiermee helpen??????

LaterZ Kevin:evil:

Vraag de volgende keer je Pa mee als je allerlei dingen koopt om een apparaat in elkaar te zetten.
Ik zeg het expres zo stom omdat jij echt onvoorbereid op pad gaat om ff een pc in elkaar te zetten.
Ik ga je hier niet uitleggen hoe het moet - daar zijn zat sites voor - ik adviseer je alleen om de instructies ook goed te lezen,
Zomaar wat aan rotzooien heeft echt geen zin!

Vraag de volgende keer je Pa mee als je allerlei dingen koopt om een apparaat in elkaar te zetten.
Ik zeg het expres zo stom omdat jij echt onvoorbereid op pad gaat om ff een pc in elkaar te zetten.
Ik ga je hier niet uitleggen hoe het moet - daar zijn zat sites voor - ik adviseer je alleen om de instructies ook goed te lezen,
Zomaar wat aan rotzooien heeft echt geen zin!

helemaal mee eens

zie mijn handtekening voor tips...

En hoe kan in hemelsnaam je moederbord in de fik vliegen en daarna weer opstarten :S...
Heb je de voedingskabels hardhandig verkeerd aangesloten?

Heb je wel een fan + koelpasta op je je processor gedaan?

je zult toch dingen niet goed aangesloten hebben....

Probleem opgelost

Hallo allemaal,

Ben net bij de My com geweest. Hier hebben ze een test gedaan met het moederbord. Het blijkt dus dat hier een productie-fout in zat. Hierdoor kon het systeem dus nooit niet goed functioneren. Gelukkig alle andere onderdelen nog steeds allemaal heel. Hartelijk dank voor jullie reacties.

En voor de mensen die alleen maar commentaar geven (wijs advies) het is de bedoeling dat problemen verholpen worden. Commentaar leveren hebben we helemaal niks aan ;)

Ja, als je moederbord in de fik vliegt, dan is het moederbord daarna niet meer goed...;)

Je bent debiel (sorry..) als je daarna je computer weer aan probeert te zetten.
Als zoiets gebeurt, dan is er toch een teken dat iets fout zit EN dat er nu nog iets extra's kapot is gegaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan