beeldscherm wijzigen naar 256 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Nadat ik windows 98 se heb geformatteerd en opmieuw geinstalleerd heb kan ik via het configuratiescherm (beeldscherm alleen nog maar voor 16 kleuren kiezen. Normaal heb ik 256 kleuren. Ik heb dit de vorige keer kunnen wijzigen met een diskette maar ik ben vergeten hoe dit moet. wie kan mij helpen.

bvd

Harrie

Eerst kijken op de hardware welke video kaart het is, vervolgens de juiste driver downloaden. En dan kan je hem installeren.
Andere mogelijkheid de diskette van toen gebruiken waar de driver op staat.
Rechtermuisknop op het bureau blad > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > adapter, en daar nieuwe driver.

waarschijnlijk heb je bij de monitor en de videokaart een diskette of cd gekregen met drivers ed. daarmee zou het moeten lukken. Anders kun je wanneer je precies weet welke hardware je hebt ook wel het e.e.a. vinden op de site van de betrefende fabrikant.

Met de diskette lukt het niet. Waar kan ik vinden welke videokaart ik heb. Bij beeldscherm adapter vind ik alleen "standaard PCI grafische adapter (VGA)

Dan zul je de pc eff open moeten maken, en kijken wat op de video kaart staat.

Waarschijnlijk heb ik de diskette gevonden. Ik neem aan dat de aanpassing moet plaatsvinden in config. /eigenschappen voor beeldscherm / instellingen. Waar vind ik de mogelijklheid om de diskette in te brengen en het stuurprogramma toe te voegen?

Harrie

Dan geavanceerd > adapter >eigenschappen > stuurprogramma bijwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan