beeldscherm wil niet aan, aan/uit knopje knippert

Status
Niet open voor verdere reacties.

loc_dog

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
ik heb voor mijn pc een beeldscherm gekregen. een samsung syncmaster 740 BX.
Als ik deze op mijn pc aansluit dan wil deze niet aan.
Als ik de beeldscherm aandoe, dan zie ik in het begin helemaal een zwart scherm, en later komt er een hokje met de tekst: analoog - digitaal, dit komt dan om en om in totaal 5 keer te voorschijn.
Daarna wordt het beeld zwart en gaat het aan en uit knopje blauwe knipperen.
Ik heb windowns vista een HP computer.
Ik heb zelf alle kabels gecontroleerd en die zitten er wel goed in. Verder heb ik een soort van omvormer gebruikt. een DVI naar vga adapter ofzo.
Beeldscherm zelf is niet defect, ik heb hem werkend gezien. En mijn pc ook niet, werkt wel met een andere beeldscherm.

Zo te lezen werkt alles behalve de set samen. Het enige wat dan overblijft is het blokje van DVI-->VGA als je die niet hebt gebruikt bij de test op een andere pc.

De monitor geeft tevens aan Analoog en Digitaal. Zoals bij de meeste beeldschermen tegenwoordig zitten er vaak 2 kabels aan zodat je 2 PC kunt aansluiten op 1 scherm.

Omschakelen van de ene naar de andere gaat vaak via het menuscherm van de monitor.
Kijk dit instellingen ook een na of je hier iets kunt omzetten.

klopt op de andere pc heb ik het zonder omvormer getest. Nu krijg ik ook iets anders te zien op de beeldscherm. ''check signal cable''
Dit heb ik in de handleiding kunnen vinden:
Ziet u de melding "Check Signal Cable" op het scherm?
  • (Aansluiten met de D-sub-kabel)
    Controleer of de computer goed is
    aangesloten.
  • (Aansluiten met de DVI-kabel)Als u nog steeds een foutmelding te
    zien krijgt op het beeldscherm, ondanks het feit dat u de monitor
    goed heeft aangesloten, moet u controleren of de monitor wel
    ingesteld is op de stand Analog. Druk op de knop ' ' om de monitor
    de bron van het ingangssignaal nogmaals te laten controleren.

Verder heb ik nog een zelftest gedaan voor de beeldscherm. in de handleiding staat dit beschreven. Dan zie je die tekst weer, check signal cable en daar onder 3 hokjes met kleuren. En als dit zo was dan is de monitor wel in orde, en moest ik mijn videokaart nakijken.
Wat bedoelen ze hiermee? mijn andere beeldscherm doet het wel, en ik heb ook geen software cd gekregen.

Je sluit voor jouw info de monitor dus Analoog aan. Heb je hem ook op dit stand gezet ?

Lijkt mij anders dat het fout gaat met de omvormer. Check Siginal krijg je ook vaak als je monitor niet aan de pc verbonden zit. De moniter ziet je PC niet en als de omvormer niet goed zou zijn of Pc of Videokaart kan er niet mee omgaan dan zou dat een verklaring kunnen zijn.

Je videokaart is niet defect aangezien bij met een andere monitor wel werkt. Die hoef je dus niet na te kijken.

Er zijn dus 2 dingen die fout zouden kunnen zijn.
1. Instelling op Monitor staat op Digitaal. Zetten op Analoog
2. Blokje werkt niet of niet goed samen met Monitor en Videokaart. Als je nog een PC hebt met een analoge aansluiting dan zou je het blokje daar eens moeten testen.

Ik heb er even een afbeelding bijgedaan voor de duidelijkheid.
ik ga hem zo even beneden aan de pc vastmaken. Ik had hem ook vastgemaakt aan mijn laptop met die omvormer maar nog steeds kreeg ik zelfde foutmelding.
Hoe kan ik trouwens switchen tussen analoog digitaal, en hoe weet ik bijv. op welke stan die nu zit?
my.php
[/URL][/IMG]

Edit: op een andere pc krijg ik weer de zelfde melding, en het switchen van analoog en monitor gaat via een knopje op de beeldscherm volgens mij, dus dat heb ik ook al geprobeerd.

Laatst bewerkt:
De blokjes ken ik. Blijft vreemd dat je geen beeld krijgt.

Op beide pc's met gebruik van de omvormer gaat het fout. Zonder gaat het op de andere wel goed en heb je beeld.

Volgens mij heb je dus of een defecte omvormer of de monitor heeft er problemen mee.

Meer kun je niet doen ben ik bang want alles is verder wel uitgesloten. Of je moet nog een omvromer hebben liggen om te testen, Als het daarmaa ook niet lukt denk ik hoe vreemd ook dat je monitor het gewoon niet wil hebben. Heb er alleen geen verklaring voor waarom dat niet zou werken.

Als dat het probleem zou zijn zou je kunnen overwegen je videokaart te upgraden naar 1 met een DVI aansluiting. Mogelijk is de videokaart erg oud en dat het daarom fout gaat maar dat is puur een gedachte en kan ik niet 100% bevestingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan