Beeldscherm wordt helemaal licht van kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BK4LiFe

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Als ik het spel Enemy Territory heb gespeeld (een online versie van Wolfenstein wat gratis downloadbaar is op www.enemy-territory.com) en het loopt vast. (dat kan gebeuren) Dan wordt mijn hele scherm LICHT van kleur. Onwijs licht. Ik heb geen idee waardoor het komt, maar het is raar om te zien. Weet iemand waar dit aan ligt?

Bijlagen

• check hoe licht.jpg
    check hoe licht.jpg
    78,4 KB · Weergaven: 53
Het is jammer voor je, maar vanaf hier ziet je scherm er normaal uit. Of bedoel je dat je internetvenster lichter van kleur is? Dat komt gewoon omdat het venster niet actief is, in dit geval is je MSN scherm actief.

laat ik het zo zeggen.. het lijkt wel of er mist is op mn beeldscherm.

Het is jammer voor je, maar ik zie echt niets bijzonders aan je screenshot. Als jij zegt dat het beeld er bij jou niet goed uitziet zou het bijna zeker aan de monitor moeten liggen. Een screenshot maken vindt namelijk niet echt op de monitor plaats maar in de pc (daar waar het beeld 'gemaakt' wordt) en aangezien het screenshot er hier wel 'normaal' uitziet gaat het tot het maken van het beeld wel goed, alleen wat jij te zien krijgt klopt dus niet met de waarheid :confused:

Het zou kunnen zijn dat het spel, op het moment van vastlopen, de refreshrate van de monitor veranderd in een waarde die de monitor niet aankan.
Misschien kan je het één en ander instellen binnen dat spel, misschien heb je de mogelijkheid om een andere monitor te proberen. Ik kan bij de FAQ's van ET er ook niets over vinden.

toch bedankt Ron.. (en anderen) ik doe wel alsof het opgelost is

Nog even een vraag, heb jij soms een TFT (met DVI aansluiting) scherm en een ATI videokaart??

Laatst bewerkt:
een TFT (met DVI aansluiting) scherm en een ATI videokaart

Hoe zie ik of ik dat heb???

Gewoon spel opnieuw opstarten!

Beste BK4Life,

Je dient gewoon het spel opnieuw op te starten (vaak makkelijkste om dit in Single Player te doen) en dan weer normaal af te sluiten. Je zult zien...de waas is weg!

Die was komt doordat het spel verkeerd is afgesloten en er dus nog videodata (verandering framerate/refresh enz..) is blijven hangen en niet de standaard Windows Video opnieuw is opgestart.

Dus, volgende keer...gewoon opnieuw spel starten en gelijk weer afsluiten. Problem solved..toch?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan