Beeldscherm zwart bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roderkerken

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Goedemiddag,

Gister middag heb ik op mijn HP Pavilion laptop met windows 7 een album gedownload en ik denk dat ik hiermee een virus of iets dergelijks heb binnen gehaald.

Gisteravond stond mijn laptop aan en toen de batterij leeg was viel hij zoals te verwachten uit. Toen ik hem met netstroom weer aan wilde zetten leek er in het begin niks aan de hand totdat ik bij het welcome scherm kwam... Na ongeveer 2 minuten het welcome scherm te hebben laten zien kreeg ik ineens zwart beeld met alleen nog maar mijn cursor in beeld. Verder kon ik helemaal niks doen en hij gaf ook niks aan.

Hierna de laptop in veilige modus opgestart maar hierin kan ik niks doen om het op te lossen zover ik weet. Ook opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden doet hij niet, dan krijg ik hetzelfde zwarte scherm.

Ik heb op een andere laptop hitman pro en AVG virus scanner gedownload en dan op mijn laptop geprobeert maar die progjes hebben internet nodig om te draaien... en internet doet het natuurlijk niet in veilige modus.

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Recovery wilde ik eerst doen maar ook die doet het niet in veilige modus. Wanneer ik systeem hersel probeer, start hij nog steeds niet normaal op...

Groetjes Jules

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Recovery wilde ik eerst doen maar ook die doet het niet in veilige modus. Wanneer ik systeem hersel probeer, start hij nog steeds niet normaal op...

Groetjes Jules

Recover is compleet systeem terugzetten m.b.v. je herstel cd/dvd's, of door een toets na je bios in te drukken, bv. F11
Soms heb je de mogelijkheid om bestanden te behouden, of niet.
Hopelijk heb je een backup.
Kijk even in je handleiding of download op de site van de fabrikant een manual.

Je kunt dit bestand downloaden, uitpakken en dan direct scannen. Het is a-squared Free inclusief de laatste updates en is eigenlijk bedoeld om vanaf een USB stick te gebruiken, maar je kunt het bestand ook in een map op je harde schijf uitpakken en dan de scanner starten door te dubbelklikken op a2free.exe. En voor het gemak kun je bovenin het scherm ook nog voor de Nederlandse taal kiezen.

Ik heb gescanned met AVG en S&D en heb daar geen virussen op gevonden.
Ik heb nu geprobeerd om windows XP erop te zetten maar wanneer ik deze setup wil uitvoeren krijg ik de melding: Kan geen vaste schijf stations vinden.

houdt dit in dat mijn HDD waarschijnlijk kapot is of is dit niet altijd zo?

groet, Jules

Ik heb gescanned met AVG en S&D en heb daar geen virussen op gevonden.
Ik heb nu geprobeerd om windows XP erop te zetten maar wanneer ik deze setup wil uitvoeren krijg ik de melding: Kan geen vaste schijf stations vinden.

houdt dit in dat mijn HDD waarschijnlijk kapot is of is dit niet altijd zo?

groet, Jules

Kijk eens naar mijn vorige opmerking.

Als je XP erop wilt zetten, heb je de sata driver van je HDD nodig. Te vinden op de site van de fabrikant.
Integreren middels een nLite install cd en je zult zien dat het nu wel lukt.

Handleiding:

http://www.shadowmovie.nl/nlite/navigatie.htm

Ik heb vanmiddag a-squared Free uitgevoerd en toen zijn er 2 bestanden met een medium risk gevonden.. deze heb ik meteen verwijdert.
Nu start de laptop ook in normale modus op alleen duurt het ruim een half uur voordat alles geladen is. Ook krijg ik nu geen verbinding met internet meer.
nu leek hij mij het makkelijkste om een recovery te doen, maar als ik de pc opnieuw opstart en op f11 druk (recovery starten) dan gebeurd er niks en start hij 'normaal' op.

Ik heb nu al 4 verschillende virusscans van mij hele pc gemaakt maar verder zitten er geen virussen o.i.d op. Zijn er verder tips zodat ik de laptop gewoon kan gebruiken zoals het hoort?

Gr Jules

Daarom schrijf ik ook f11 O.I.D.

Het kan ook f10 of wat dan ook zijn.
Geef eens wat meer specificaties van je machine, want de handleiding zul je wel kwijt zijn.:confused:

Oplossing

Allemaal,

de laptop van mijn broertje die moet worden opgestuurd naar HP.
Na een HDD test te hebben gedaan in de bios gaf deze aan dat de HDD vervangen moest worden.
HP komt de laptop morgen al ophalen dus dat is al snel.

Het was zeker de f11 knop voor system recovery.

Bedankt voor de hulp om tot de oplossing te komen.

Mvg Tom Roderkerken

At your service.
Fijn dat het geregeld wordt.
Service van HP is goed, weet ik uit ervaring.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan