beeldscherm zwart laptop blijft booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanm

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
ik heb een probleem met mijn laptop. ik weet alleen niet als het en hard- of software probleem is.

Het volgende is het geval: Na een vastloper van de laptop, gaat hij nog wel aan maar het beeldscherm blijft zwart en hij blijft de hele tijd booten.

Weet iemand of dit te maken heeft met de hard of software?
en wat eventuele opties zijn.

zelfde resultaat

heb het geprobeerd.
zelfde resultaat. geen beeld signaal en ik hoor de laptop constant opnieuw opstarten.

heeft iemand anders een idee?

Wat voor besturing draai je?

Heb je een Installatie cd?

Greetz

Hallo

En ... als aanvulling op vorige antwoord .

Start eens op d.m.v. de installatie/recovery c.d. .

Peter

Start eens op d.m.v. de installatie/recovery c.d. .
Dat is nou juist vaak het probleem tegenwoordig bij een laptop,vaak geen CD\DVD mee geleverd,of niet aangemaakt direct bij in gebruikname.

Greetz

zelfde resultaat

Installatie cd (bootable) erin gestopt maar de laptop reageert hier niet op. Zelfde resultaat zwart beeld en laptop blijft booten...

Je kunt wel in de BIOS komen? Zoja, even checken of je de CD/DVD-ROM Speler als eerste opstart 'plaats' ingesteld hebt, zoniet, even doen en nog eens proberen.

Dan heb je kans dat de bootvolgorde in het bios niet goed staat.

Die dient CDrom,Floppy,HDD te zijn.

Kijk of je in het bios kunt komen door direct tijdens het opstarten op een F-toets (vaak de DEL-toets bij een gewone PC)te gaan tappen.

Voor een laptop vaak F2.Met F8 kun je in de veilige modus komen.

Heb je op een andere PC gecontroleerd of de gebruikte installatie cd ook echt bootable is?

Greetz

zelfde resultaat

De cd is bootable. Inderdaad heb ik geprobeerd in de bios of in de veilige modus te komen door de functie toetsen te gebruiken, dit lukte ook niet.

De cd is bootable.
Dit zal ongetwijfeld het geval zijn,maar omdat je nu geen steek verder zult komen,stel ik toch voor om de volgende bootable iso op te halen.

Deze iso bevat de XP herstelconsole en kijk of je daar wel mee kunt opstarten.

Je weet hoe een iso te branden?

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso
Inderdaad heb ik geprobeerd in de bios of in de veilige modus te komen door de functie toetsen te gebruiken, dit lukte ook niet.
Het kan wel eens verrekt lastig zijn,om op precies het juiste moment op de betreffende F-toets te drukken,vandaar ook mijn voorstel om direct op de toets te gaan tappen.Gewoon nog eens proberen.

F10 en F12 wil ook wel eens lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan