Beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Geen probleem deze keer maar toch......
Als ik mijn PC opstart komen er geen medelingen meer van het bios.
Een tijd lang staat de cursor links boven in te knipperen en dan gaat hij in een keer aan Windows ME beginnen.
Storend is het niet maar ik kan bijv. om in de bios te komen niet op 'Del' drukken.
Heb ik soms iets ingesteld wat niet moet?
Kan ik de oude gewone toestand veranderen?
Groetjes

Ik denk dat je dat toch in je BIOS moet veranderen.
Hou tijdens opstarten (booten)DEL ingedrukt.
Het BIOS scherm komt echt wel,en kies dan eens voor de ''default options"wellicht komt het oude scherm weer terug.

Suc6

Soms werkt het ingedrukt houden van de "del" knop niet, maar moet je er repeterend op drukken.

Als het goed is kom je dan idd gewoon in het BIOS terecht.

Geen resultaat bij indrukken of herhaald indrukken van Delete-knop.
Ik hoor alleen aanhouden gepiep, kan zijn dat het geen aaneengesloten toon is.
Wat ik nu ook heb is dat het diskette-station niet kan worden bediend.
Hetzelfde probleem hier als ik eens heb gehad bij een andere oudere PC. Ik krijg nl. weer de opdracht dat er een diskette geplaatst moet worden.
Als ik kijk bij systeemcontrole van disk.station staat er dat de diskette niet juist is geformatteerd of dat het diskettestation is vergrendeld.
Het laatste kan alleen het geval zijn.
Hoe is een en ander nu weer op te lossen??

Heeft het diskette-probleem ook iets te maken met
het niet verschijnen van de bios??

Ik hoop dat er een oplossing is!
Please help me!
Piet

Krijg je dat gepiep van het drukken op de "del" knop of ook zonder? In het laatste is de videokaart niet helemaal lekker, misschien is het een idee om deze eens los te halen en weer terug te plaatsen, kan zijn dat de boot je videokaart niet helemaal goed kan vinden.

Een andere oplossing is misschien om even je BIOS te legen, kan meestal door een jumper op je moederbord even anders in te stellen (zie de documentatie van je moederbord).

Krijg alleen gepiep bij indrukken van 'delknop'
Met mijn BIOS durf ik niets te ondernemen.
Groetjes

Het gepiep komt dan puur van het toetsenbord is dan geen enkel probleem.

Met je BIOS legen bedoel ik gewoon dat de default waarden weer worden geladen, is dus niks mis mee. Gewoon even op zoek naar de juiste jumper.

Hallo

Het lijkt mij , gezien de weinige concrete gegevens , dat...

Deze p.c. tijdens het initialiseren blijft hangen ...

Volgens mij zijn er de volgende mogelijkheden.

Controleren b.i.os. batt. op korrekte spanning.

Of er is een of ander i.d.e. devive die niet wil initialiseren en systeem bezet houdt.

Het afkoppelen v/d flatcables v/d betrokken devices kan eventueel uitsluitsel geven .

Uiteraard wil deze p.c. ook niet opstarten d.m.v. bootdisk???

Indien al het bovenstaande voor u chinees is, dan zou ik de dichtstbijzijnde service center v/d p.c. contacteren...

Peter

Laatst bewerkt:
Zoals boven vermeld staat boot de pc gewoon verder (windows ME start), wat er ook aan de hand is veel invloed heeft het niet, behalve dan dat de floppy niet wil.

Heb je ook enig idee wat voor moederbord je hebt?
Download anders eens aida (http://www.aida32.hu/aida32.php) daar kun je dat ook wel mee te weten komen.

Hallo Bassie,
Gelukkig een wat positiever geluid. Inderdaad alles werkt en alleen de floppydiskdriver doet het niet.
En hoe kom ik in de Bios?
Was ik maar zo'n type die daar overheen kon!
Ik wil het perfekt hebben.
Het moederbord volgens AIDA:

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID <DM>
Moederbordnaam Hewlett--Packard HP Holmes SystemBoard

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan