Beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

capricornus

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Capricornus:
Bij het opstarten krijg ik 2x een beeldscherm, de eerste is niet om aan te zien, daarna krijg ik een tweede die goed is. Hoe kom ik van dat eerste scherm af?

Zou het misschien iets gedetailleerder kunnen? Bijvoorbeeld hoe dat beeldscherm eruit ziet.

Is dat misschien je bios scherm ?
Je kunt meestal in je bios het opstartscherm aanpassen middels een optie zoiets van "show logo" o.i.d.

Beeldscherm.

Inderdaad, "opstartscherm"zou een betere benaming zijn, het is in ieder geval het scherm waarop de iconen zijn afgebeeld en mogelijik een "wallpaper".
Bij het opstarten krijg ik eerst een dergelijk scherm wat vervormd is, iconen zijn ovaal en de teksten "uitgetrokken", na enkele seconden volgt dan een ander scherm, hetwelk geheel normaal is.
Via configuratie - nividia configuratie geprobeerd er achter te komen. Krijg echter het volgende bericht:"De Nividia beelschermuitbreiding kan niet worden gemaakt. Mogelijke redenen omvatten: "Versies komen niet overeen. Mogelijk lost het opnieuw installeren van de beeldschermstuurprogramma's dit probleem op".
Ik ben niet zo'n PC-techneut om hier verder uit te komen, ben bang dat er meer mis dan goed gaat.
Graag jullie zienswijze.
Groet capricornus.

Hoi,
hoelang heb dit euvel al? Update v.d. driver gedaan of binnengekregen? Probeer het volgende: deïnstalleer je huidige stuurprogramma onder apparaatbeheer en installeer het daarna opnieuw. Als je daar hulp bij nodig hebt moet je ff je specs doorgeven van je grafische adapter.

Hallo Mik, nu herinner ik mij dat er inderdaad een up-date is geweest door NVIDIA, daarna is het probleem ontstaan.
Heb jouw advies opgevolgt en ben naar apparaatbeheer gegaan, maar daar staan zoveel
mogelijkheden op, dat ik zonder meer niet ergens op durf aan te klikken.
Je vraagt mij om de gegevens van de grafische adapter maar waar vind ik die?
Groet Capricornus.

windowstoets + r
typ
devmgmt.msc
enter
beeldschermadapters>kies in het uitklapmenu je beeldschermadapter>klik rechts kies eigenschappen>stuurprogramma en klik hier op vorig stuurprogramma.
Succes.

Hallo Mik,

Heb je raad opgevolgt, heb nu één beeldscherm, dus dat is opgelost.
Echter, de beelden (iconen) zijn allemaal wat langgerekt en ook de letters en cijfers hebben een wat lange vorm, dit alles in de lengte (of hoogte zo je wilt).
Kleuren zijn prima. Lettergrootte is moelilijk aan te passen, heb diverse voorstellen geprobeerd.doch alles hetzelfde.
Heb je hier ook een oplossing voor?
In ieder geval mijn dank voor je advies.
M.vr.gr. Capricornus.

Dan denk ik dat de originele driver beschadigd is geraakt. Download PcWizard2010 voor de specs van je pc te achterhalen ( moederbordmerk/type/versie e.d.) sla de specs op als txt-document en stuur dat mee als bijlage bij je volgende bericht.

Nu je zover bent (met dank aan MikZjegger) denk ik dat de rest een fluitje van een cent is.
Je moet de resolutie van je beeldscherm aanpassen.
Weet niet welk besturingssysteem je hebt, maar in het geval van XP ga je als volgt te werk:
Bureaublad->rechtsklik met je muis->eigenschappen->instellingen en pas daar je resolutie aan. Een beetje experimenteren. Normaliter de meest rechtse stand van de schuifbalk, afhankelijk van de afmetingen van je beeldscherm.

Mik en Coenraad ik heb het advies van Coenraad opgevolgt en ben nu (zeer) tevreden met de grote van de letters en de kleuren van het scherm.
Nogmaals mijn hartelijke dank voor jullie advies.
Met vr.gr.Capricornus

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan