beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Een vraagje. Mijn pc wordt opnieuwe geformatteerd. Nu zei men dat ik bij mijn laptopje mijn grote beeldscherm zou kunnen gebruiken. Is dat zo en hoe moet ik dat dan doen?

Gewoon beeldscherm aansluiten op je laptop.

Laatst bewerkt:
Je moet eerst kijken welke ingang je op je laptop hebt(HDMI, Scart, DVI).
daarna is het een kwestie van het aansluiten van het beeldscherm, en bij scherminstellingen wijzigen dat je 2 beeldschermen gebruikt, of hij wijzigd dit vanzelf.

waar kan ik zien welke ingang ik heb? Volgens mij scart plug is dat met verschillende pinnetjes?

als je de scartplug bedoeld die is blauw en het scherm is een samsung syncmaster 2243

en welke kleur heeft de ingang in je laptop, als deze blauw is plug je gewoon de scartkabel in.
is deze wit moet je een DVI kabel inplugen.

Goedemorgen Tineke :) Welke laptop heb je? Dan kunnen we even kijken welke ingang hij heeft.

Goedemorgen Tineke :) Welke laptop heb je? Dan kunnen we even kijken welke ingang hij heeft.

Is niet nodig, als zij zegt van hij heeft een blauwe connector is het hoogst waarschijnlijk VGA

Zegt ze hij heeft een witte connector dan is het hoogst waarschijnlijk DVI

En als ze wil kunnen we haar een plaatje geven van hoe HDMI eruit ziet :P

(Een laptop heeft sowieso naar mijn weten of DVI of VGA)

en scart is te herkennen omdat zowel VGA als DVI 1 rij pins heeft en scart heeft 2 rijen pins.

Laatst bewerkt:
oeps jongens wat ik zie is dat laptop asus EeePc blauwe kleur heeft en 2 rijen pinnetjes.Het gekke is als ik opstart zie ik op mijn grote scherm wel windows opstarten maar dan wordt alles zwart. Sorry 3 rijen pinnetjes.

Oke dan moet je in Windows configureren dat je een extern beeldscherm gebruikt.

Welke versie van Windows heb je?

hdmiaansluiten.jpg

Zo ziet een HDMI connector eruit ;) (In het gele vierkantje is de HDMI connector)

Laatst bewerkt:
Ga naar je Control Panel/Configuratiescherm en dan display. Dan moet je even in tab settings kijken (Dacht ik)

Ben al iets verder. Zie mijn afbeelding van bureaublad wel op mijn groot scherm. Maar de snelkoppelingen naar mijn programma's zie ik niet. Ik zag ook mijn muis bewegen op grote scherm

Ik krijg de indruk dat je kleine scherm het hoofdscherm blijft en het grote scherm je tweede scherm. Kun je er wel iets naar toe slepen van je kleine scherm?

oeps dat heb ikniet geprobeerd. Trouwens ik weet niet hoe dat moet. Ik zie windows opstarten maar dan zie ik niks meer. Ook geen beeldscherm meer. Dat is zwart.

Welke van de twee is zwart? Staat de losse aan? En slepen kun je alleen als alle twee de schermen zichtbaar zijn. Ga op een snelkoppeling staan, klik een maal met links en houd ingedrukt, sleep dan de snelkoppeling naar het andere scherm. Als je een hoofd- en bijscherm hebt zou dat moeten lukken. (Dat doet het bij mij)

heeeeeeeeeeeeeeeeee mumzel, weet niet wat ik gedaan heb maar............................ ik heb groot beeld. Alleen mijn draadloze muis werkt niet, maar dat is niet erg. Nu staat het beeld op mijn laptopje niet goed, maar ik blijf overal af. Kan zo tenminste 3 weken vooruit. Dan is mijn pc hoop ik gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan