Beeldschermadapter niet geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Ik heb mijn pc net geformatteerd en opnieuw windows 7 geïnstalleerd, maar nu heb ik opeens geen mogelijkheid tot het kiezen van de juiste resolutie voor mijn scherm.

Bij apparaatbeheer staat onder Beeldschermadapters > Intel (R) G965 Express Chipset Family [met een waarschuwingsteken - geel]

Bij eigenschappen staat: "Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen."

Voorheen heb ik hier nooit last van gehad. Wie weet wat er aan de hand is?

Overigens bij overige apparaten staat er ook een uitroepteken bij PCI Simple Communications-controller. Misschien heeft het een verband.

PCI-controller is een onderdeel van je chipset. Zijn er geen Vista drivers? Deze kun je prima in Windows 7 gebruiken.

dat kan dus niet ... ik heb t vanaf mijn recovery cd geprobeerd en via de drivers die op asus support site staan onder vista ... Zie dat voor mijn pc onder vista 32bit als win7 32bit precies dezelfde firmware staat. Er staat er nog 1 bij vista: 8.3.0.1013 (staat vermeld dat hij niet voor win7 is) en bij mijn huidige driver staat 8.15.10.1930

bij mijn vorige windows 7 installatie heb ik NUL problemen gehad :S

Laatst bewerkt:
Waarom "kan dat dus niet"? Vista drivers zijn nagenoeg dezelfde drivers als voor Windows 7. In geval geen Windows 7 drivers beschikbaar, kunnen Vista drivers een prima alternatief zijn.

Omdat hij foutmeldingen geeft ... even nog een keer proberen! Hij zegt nu nadat ik 9.1.1.1019 dat ik al beschik over de nieuwste versie (8.15.10.1930). Dat is toch raar?

Ik heb die nieuwe handmatig (via rechtermuis in apparaatbeheer) geprobeerd toe te voegen. Via de setupfile die ik krijg bij het downloaden verandert er niets

Via mijn Samsung cd kan ik ook nog een display adapter installeren want die mist ... ook dat lukt niet. "Select the display adapter on which you want to instal the monitor" en dan een dropdown maar geen opties. Daaronder welk scherm ik heb en dus wil installeren ... heeft dat er ook mee te maken?

Ik heb nu een vista driver voor mijn serienummer T3-P5G965 ipv van P5B (zoals de asus website zegt als hij automatisch zoekt welk systeem ik heb). Misschien dat het uitmaakt.. Nee dus, dit was een oude: 7.14.10.1187

Is het normaal dat dit onder "apparaat beheer> IDE ATA/ATAPI controllers" staat: 2 x ATA Channel 0, 2 x ATA Channel 1, Intel ICH8 2 port Serial ATA Storage Controller 2825 en Intel ICH8 4 port serial ATA Storage Controller 2820?

Laatst bewerkt:
Nog iemand tips? Dit werkt namelijk voor geen meter in zo'n beroerde resolutiestand

Via Configuratiescherm > beeldscherm zie ik bij eigenschappen dat er geen adaptertype is geselecteerd. Kan ook niets selecteren, allicht dat dit er ook mee te maken heeft?

Hoi,
Ik was benieuwd of je het probleem inmiddels hebt kunnen oplossen?
Heb namelijk hetzelfde probleem op mijn Toshiba-laptop.

Inmiddels ben ik er achter dat er blijkbaar een probleem was met de installatie-dvd van Windows 7. Gebruik van deze dvd op een andere computer gaf namelijk exact dezelfde problemen. Met een andere versie totaal geen problemen meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan