beeldschermen doen erg vreemd

• Onderwerp starter Onderwerp starter MacD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Volgende probleem:
bij het opstarten lijkt het wel of de videokaart koud is, waardoor de monitoren (2 CRT monitoren op 1 videokaart) allerlei strepen geven en vreemde tekens (ook al bij BIOS). Na een een stuk of wat herstarten doen ze het meestal wel en blijven ze het ook doen, als ik dan bijvoorbeeld de volgende dag er weer achter kruip doen ze het ook gewoon (als de PC aan is blijven staan hele nacht) maar soms ben ik bezig en gaan ze tussendoor ook vreemd doen geven dan weer strepen en vrremde tekens monitoren gaan aan en uit en uiteindelijk herstart ik of de PC zelf en gaat het weer goed.
Ik wil er eigenlijk niet aan maar ben bang dat de videokaart niet meer helemaal ok is. Nieuwste video driver is geinstallleerd. Probleem lijkt ontstaat na inbouw 3e HD. Heb alles nadien meerdre malen goed aangedrukt lijkt allemaal ok.

Iemand suggesties of moet ik mijn portomonee trekken ????

MacD

vreemde tekens ? is dit ook in allerlei kleuren ?

dan is je GPU (chip op de videokaart) naar de hens, een 2e mogelijkheid is dat de pc het voltage voor de kaart niet aankan, of verkeerd is; maar dat is onwaarschijnlijk ... vervang eens door een ander kaartje ...

Het lijkt mij een voedingsprobleem. De pc onderdelen gebruiken tijdens het opstarten iets meer stroom als dat ze eenmaal draaien. Doordat er nu 3 hdd's op moeten starten krijgt je videokaart waarschijnlijk net iets te weinig spanning.
Koppel eens één of twee hdd's los en kijk wat er dan gebeurd, gaat het dan wel goed wordt het tijd om te gaan zoeken naar een nieuwe (zwaardere) voeding.

de voeding lijkt me goeie optie, met name omdat het echt ontstaan is door de plaatsing 3e HD nu 1 "gewone" en 2 sata schijven
maakt het voor de videokaart (ati radeo 9700 PRo) of moederbord (asus P4PE) nog uit of ik een zwaardere voeding aanschaf?

Ik weet niet wat er nu aan voeding inzit en welke componenten er nog meer in de pc zitten, maar ik schat toch zo dat een 450 watt voeding van een goed merk zal voldoen.

heb net even gekeken, heb er momenteel een 300 watt voeding inzitten.
naast videokaart en 3 HD's, tv kaart en geluidskaart.
kwam nu tegen Sweex 400 Watt gold voeding is dat wat

300 Watt is inderdaad erg weinig, te weinig waarschijnlijk voor de huidige situatie. En Sweex.....ik had het over een goed merk voeding en dat is iets wat Sweex niet echt is.Ik denk dan meer aan merken als A-Open, Enermax en dergelijke, deze kosten tussen de € 65 en € 100 voor een 400 tot 450 Watt voeding.

heb zojuist de 2 extra opslag harde schrijven afgekoppeld, maar nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt ook steeds erger te worden.
maar nu komt het ( ik snap er niets meer van) heb de videokaart in een adere iets wat oudere PC gezet, en daar start hij op als een zonnetje. Videokaart uit de ander PC (V7700) in mijn pc gezet start op zonder problemen. Pc uitgezet 2 andere HD's ook weer aangekoppeld, opnieuw opgestart start op als een zonnetje. Voeding is het blijkbaar toch niet, videokaart ook niet, MB verwacht ik ook niet want anders zou ik verwachten dat oudere videokaart het ook niet doet.
Kunnen de 2 monitoren elkaar beinvloeden als een van de aangesloten monitoren bijna kaduk is ?

Laatst bewerkt:
Wat gebeurd er dan wanneer je de ATI 9700 weer in de pc steekt met alles aangesloten??
(het kan ook een slechte verbinding van het AGP slot zijn geweest)

het lukte helemaal niet meer nadat ik mijn eigen videokaart terug had geplaatst, ging echt helemaal mis, AGP slot schoongemaakd nog een keer geprobeerd, geen resultaat.
Toch besloten een nieuwe kaart te kopen heb nu 6200 gekocht, ingeprikt, beide monitoren weer aangesloten en werkt weer als een zonnetje :thumb:

Dus uiteindelijk toch de videokaart.

Bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan