beeldschermen voor gevoelige ogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

QueVivaPSV

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Bestaan er beeldschermen die beter zijn voor de ogen? Ik heb namelijk last van droge ogen waardoor ik last krijg van mijn ogen als ik de hele dag achter de computer zit (voor mijn werk).

Daarom ben ik benieuwd of er beeldschermen zijn die beter zijn voor de (droge, gevoelige) ogen.

Alvast bedankt!

Bestaan er beeldschermen die beter zijn voor de ogen? Ik heb namelijk last van droge ogen waardoor ik last krijg van mijn ogen als ik de hele dag achter de computer zit (voor mijn werk).

Daarom ben ik benieuwd of er beeldschermen zijn die beter zijn voor de (droge, gevoelige) ogen.

Alvast bedankt!

Hi,

wat soort scherm gebruik je nou? En wat voor bril / lens?

Laatst bewerkt:
Nu gebruik ik een lcd scherm maar ik wil een nieuwe computer + scherm gaan kopen.

Ik gebruik geen lenzen, noch een bril. Wél zijn mijn ogen gelaserd. Voor 't ooglaseren had ik dezelfde problemen als ik de hele dag achter de computer zat. Droge en geïrriteerde ogen.

Daarom vraag ik me af of er beeldschermen zijn die gunstiger zijn voor de ogen.

Ik denk dat je meer kunt bereiken met instellingen wijzigen op het beeldscherm, maar dat zal alleen iets helpen tegen vermoeide ogen. En het klinkt gek, maar een bril dragen kan helpen tegen droge ogen, zelfs al zit er geen glas op sterkte in. Ik heb ook last van droge ogen en een bril help iets om de lucht vlak voor je ogen stil te laten staan. Want een luchtstroom voor je ogen zorgt er voor dat het weinige vocht dat er nog is, sneller verdampt. Wel wat grotere glazen uitkiezen.

Nu gebruik ik een lcd scherm maar ik wil een nieuwe computer + scherm gaan kopen.

Ik gebruik geen lenzen, noch een bril. Wél zijn mijn ogen gelaserd. Voor 't ooglaseren had ik dezelfde problemen als ik de hele dag achter de computer zat. Droge en geïrriteerde ogen.

Daarom vraag ik me af of er beeldschermen zijn die gunstiger zijn voor de ogen.

Erbicom geeft een goede optie.

Ik geef een volgende aanvulling:
- mensen die werken de hele dag aan het beeldscherm hebben de neiging om minder met hun ogen te knippren. Dat resulteert in minder traan op de ogen met jouw probleem als gevolg.

- er bestaan vloeistoffen die je kunt gebruiken om de ogen te vochtigen (consult jouw poticien of oogarts)

- luchtvochtigheid in de omgeving vergroten

- heb jij misschien Blepharitis op het ooglid?

De kwaliteit van het screen heeft invloed op vermoeidheid in de ogen en misschien jouw werkhouding, veroorzaakt dan wat RSI. Zo, dat is een punt voor ergonomie.

Ga niet experimenten met jouw kostbare ogen. En kies een scherm wat meteen comfort geeft aan de ogen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan