Beeldschermgrootte film op tv aanpassen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lijn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lijn

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Na veel gedoe en gepruts kan ik gedownloade films van de computer nu op de tv afspelen - heb zelfs beeld én geluid :-)

Maar heb nu weer een ander probleem:
op de computer vult de film het hele scherm maar op de tv maar een dun streepje van links naar rechts over het scherm. Zeg maar een derde van het beschikbare beeld. Te klein om relaxed te kijken.
Wie weet waar ik dat kan aanpassen en hoe?

Dank!

Ga naar de "Aspect Ratio"(kun je meestal vinden onder de video optie) van het programma waarmee je het afspeelt. je moet zelf een beetje uitproberen wat een beter resultaat geeft. ik weet namelijk niet wat voor 'n tv je hebt en wat voor 'n monitor.

Ha fijn, het beeld heb ik nu aangepast! Veel beter...
maar nu zit ik nog met de ondertiteling... hoe krijg ik de letters groter zodat ik die ook nog kan lezen...?

Ha fijn, het beeld heb ik nu aangepast! Veel beter...
maar nu zit ik nog met de ondertiteling... hoe krijg ik de letters groter zodat ik die ook nog kan lezen...?

Ondertitteling kan volgens mij niet groter !

mvg,
mark

Als de ondertiteling als een los bestand(.srt of .sub/.idx) bij de film zit kun je met bijvoorbeeld BS-player kan het wel.

druk rechtermuisknop in het videoscherm->ondertitel->primair->ondertitel eigenschappen-> Lettertype.

Indien de ondertitels in de film zelf verwerkt zitten dan ga je die inderdaad niet groter kunnen maken.

Indien de ondertitels in een aparte ondertitelfile (bijvoorbeeld .srt) zitten dan kan je deze eventueel vergroten als die optie in het programma zit waarmee je de film afspeelt.

In Windows Media Player vind ik die optie niet terug maar in bijvoorbeeld GOM Player is die optie alleszins aanwezig en waarschijnlijk is dat ook het geval in andere mediaplayers.

ja, ondertitels zijn als los bestand via *KNIP* toegevoegd (soms ook van andere sites). Speel film af met VLC Media player
Als ik rechtermuisknop in videoscherm druk heb ik niet de keuze die jij aangeeft (enige dat met ondertiteling te maken heeft is ondertitelingsspoor.... maar kennelijk moet ik dan BS Player hebben....
Ik ga verder zoeken!
Je moet de grootte inderdaad gewoon kunnen aanpassen want zag ook ergens de verwijzing naar http://wintips.filmt.nl/ zodat je alles handmatig zelf kunt doen maar dan ben ik volgens mij dagen bezig voordat ik dat allemaal door heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Link/suggestie van ondertitels site verwijderd.

Dank voor alle tips ga gewoon een andere player downloaden. lijkt me de beste optie!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan