Beeldschermproblemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter KwarK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KwarK

Moderator
Lid geworden
10 mrt 2001
Kheb al gelange tijd een beetje een raar probleem met mijn monitor. Als ik hem aanzet dan krijg ik een sissend geluid, en allemaal kleine bewegende horizontale streeptjes op mijn scherm, lijkt een beetje als een tv met slechte ontvangst ;)
En dat gaat pas weg als ik iets open zoals internet explorer ofzo.

En dan heb ik nog een 2de probleem en dan is dat mijn beeldscherm niet meer goed is geconfigureerd.
het ziet er een beetje zo uit
__
|__( dus alles is recht behalve die rechterkant die is bol naar binnen toe, maar dat kan je nergens instellen.

Ik heb een IIyama Vision master pro 411

TIA,
KwarK

Heb je al een andere videokaart geprobeerd? Of andere kabels voor je monitor?

ben bang dat je monitor stuk ga dat sisent geluid is de hoogspanning van je voeding

dit kan ook de oorzaak hebben dat je beldscherm ook niet goed is:(

:(

Ik hoop dat je nog garantie hebt op je monitor, want als ik het zo lees, hoor je de condendensator van je electronenkanon fluiten, dat wil zeggen dat er iets mis is met je hoogspanningsgedeelte van je monitor.
hierdoor kan het ook komen dat je het beeld niet recht krijgt

Hallo

Dat sissende geluid is een lek van de hoogspanning die je hoort (meestal veroorzaakt door stof).

Vermits er verlies is , krijg je die kleine grijze streepjes in het beeld (dit kan ook een symptoom zijn van uitgedroogde electrolytische condensatoren)

Indien er nog garantie is op dit scherm , dan zou ik daar aanspraak op maken , vermits ze hun "dure" naam toch hoog hebben te houden.

Peter

De-magnetiseren helpt ook niet?

-edit-

Of staan er boxen naast die boel aantrekken ofzo? (magneet)

Maar het sissend geluid houdt na een tijdje op...
Zal wel iets met synchroniseren te maken hebben ofzo, is het niet?
Ik heb namelijk het bonnetje niet meer ;)

En hoe doe je dat met een magneet, zonder dat je daar rare kleuren aan overhoud :D

kheb trouwens een GeForce 4 ti4400, denk niet dat het daar aan ligt hoor...

Geplaatst door KwarK
Maar het sissend geluid houdt na een tijdje op...
Zal wel iets met synchroniseren te maken hebben ofzo, is het niet?
Ik heb namelijk het bonnetje niet meer ;)

En hoe doe je dat met een magneet, zonder dat je daar rare kleuren aan overhoud :D

Haha, dat bedoel ik niet. Boxen naast de monitor kunnen het beeld zo vervormen/aantrekken, dat et beeld scheeftrekt. Dat is wat ik bedoel. :)

Ooow las even het eerste stukje verkeerd.
Er staan wel boxen bij, maar zijn klein, en staan er al veel langer dan dat ik het probleem heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan