beeldschermresolutie blijft op 800x600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinguin2111

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Onlangs XP op mijn computer gezet, nu weigert mijn beeldscherm een hogere resolutie dan 800x600 te geven. Ik heb al diverse forums doorgenomen om een antwoord te vinden. Niets is echter op mijn probleem van toepassing. Ik heb een geintegreerde videokaart van het type SIS315, dan kom ik ook nog een ATI 3D Rage tegen en een Intel740. Van alle drie weigert hij de nieuwe drivers te installeren. Ik heb een universele van SIS gedownload, die heeft ie wel geinstalleerd, maar er verandert niets! Hij geeft problemen aan als: kan geen geschikt stuurprogramma vinden enz...

Ben al dagen bezig en onderhand wil ik dat ding wel uit het raam gooien! Helaas moet ik nu weg, maar hoop dat er vanmiddag iemand is, die antwoord heeft gegeven, dan ga ik vanavond verder zoeken!

Het zal toch een driver probleem zijn. Ik zal is mee zoeken naar de juiste driver.........

Wat ik niet begrijp is wat je bedoeld met " ik ook nog een ATI 3D Rage tegen en een Intel740" ?

Je zal dus meerdere aansluitingen voor je monitor hebben??

Laatst bewerkt:
down eens dat hier
dan kun je zien wel kaart je juist hebt
en zo de bepaalde driver zoeken

Heb je op de cd van je moederboard geen drivers staan voor je videokaart? Meestal staan alle geintegreerde drivers op die cd.

Ik had het al bekeken met Everest en die zegt dat ik een SIS315 heb, geintegreerd idd. Ik kwam die andere kaarten tegen op de cdrom van t moederbord, vandaar. En op die cd staat juist weer geen driver voor SIS315. Als ik de driver van de SIS315 , die ik van internet heb opgehaald, installeer, zegt ie: "Het installatieprogramma kan geen geschikt stuurprogramma vinden. Het installeren wordt afgebroken." De universele kaart van SIS installeerde hij wel, maar helaas veranderde daar niets mee. Nog steeds doet ie alleen maar 800x600!

By the way: ik heb ook geen geluid... geluidskaart is ook geintegreerd, SIS7012. Deze driver wil ie ook niet installeren.
Voordat ik XP erop zette, deed alles het prima...

Dank je, techie, maar het probleem ligt niet zozeer in het vinden van een driver, maar in het installeren ervan, dat weigert mijn computer gewoon te doen!

Die sis7012 moet het doen onder xp , heb hem zelf ook namelijk. Maar heb je sp2 ook al geinstalleerd? En vertel eens wat meer over je systeem.

En kijk eens op de site van je moederbord, vaak staan daar ook drivers voor alle onboard rommel. Die willen nog wel eens iets anders zijn namelijk.

Laatst bewerkt:
Dan is het probleem misschien de leeftijd van je moederbord. Dan zijn de drivers op de cd niet compatible met XP.

Je zal dus opzoek moeten naar drivers die wel onder xp werken?!

Ok, het volgende: mijn systeem is een AMD Duron XP 1300 Mhz van eind 2002. Moederbord is een PCChips M810DLU. Grafische kaart heeft als status "geactiveerd" en is een SIS315. Als ik bij monitor kijk, dan blijft het veld leeg, die kent ie niet.
Alles zou het moeten doen, volgens mij, maar dat doet het niet dus. Zou ik mijn BIOS moeten upgraden??

Kijk hier anders even. Ik weet niet welke versie van je moederbord je hebt.

Ja, ben ik al geweest, daar heb ik ook drivers van gedownload, maar na unzippen krijg ik alleen maar een verzameling snelkoppelingen naar .dll's en .drv's en .inf's en zo, heb geen idee hoe ik deze driver moet installeren. Er zit geen exe-bestand of install bij.

ga naar je apparaatbeheer, kies daar de eigenschappen van je videokaart, tabblad stuurprogramma's, knop 'stuurprogramma bijwerken' , selectierondje 'ik wil zelf kiezen' en laat hem dan zoeken op de plaats waar die bestanden staan.

Ok, dank je wel, dat heb ik nu geprobeerd, maar als ik op die lokatie ga staan, dan blijft mijn "ok"vakje op grijs staan, geen optie dus.
Ik zie trouwens in mijn apparatenbeheer miijn grafische kaart helemaal niet terug. Enig idee hoe zo'n ding dan genoemd wordt?? Een videocontroller of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan