beeldschermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.Elissen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo,
Ik heb Ubuntu geïnstalleerd en wil nu een en ander aanpassen en installeren, maar dat lukt niet:
De iconen en lettters op het bureaublad maar ook bij internet etc. zijn zo groot dat een deel van het beeld buiten het scherm valt. Ik heb de beeldschermresolutie al een keer gewijzigd maar toen werd het alleen nog groter. Een andere keuze kon ik niet maken.
Heeft iemand een idee hoe en waar ik een instelling moet wijzigen?

groet,
John.

Om te beginnen kan je een klooien met ctrl+alt+<numeriek toetsenbord -> of ctrl+alt+<numeriek toetsenbord +>. Daarmee verander je direct de resolutie.
Je beeldscherminstellingen kan je proberen via systeeminstellingen en dan beheerdersmodus proberen aan te passen.
Als dat niet lukt kan je een console openen (alt+F2 en dan gnome-terminal voor gnome of konsole voor kde tikken) en daar
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
tikken
Helpt dat niet kan je je X config bestand eens gaan onderzoeken.
sudo nano /etc/X11/xorg.conf
Kijk even welke grafische kaart je hebt:
lspci
en geef dat hier door, dan zoeken we ff mee

Om te beginnen kan je een klooien met ctrl+alt+<numeriek toetsenbord -> of ctrl+alt+<numeriek toetsenbord +>. Daarmee verander je direct de resolutie.
Je beeldscherminstellingen kan je proberen via systeeminstellingen en dan beheerdersmodus proberen aan te passen.
Als dat niet lukt kan je een console openen (alt+F2 en dan gnome-terminal voor gnome of konsole voor kde tikken) en daar
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
tikken
Helpt dat niet kan je je X config bestand eens gaan onderzoeken.
sudo nano /etc/X11/xorg.conf
Kijk even welke grafische kaart je hebt:
lspci
en geef dat hier door, dan zoeken we ff mee

Rijtje afgewerkt maar daar lukt het niet.
De grafische kaart? Waar kan ik daar info over vinden?
Eerst waren volgens mij meer keuzemogelijkheden wat betreft de beeldschermresolutie, maar op een of andere manier nu niet meer.
Enig idee. Daar zou je het toch in moeten kunnen stellen.

Open een terminal en tik 'lspci':
druk alt+F2 en tik gnome-terminal
daar tik je:
lspci

Toshiba Flash Card werkt niet meer

Geachte deskundigen,
Veel vragen her en der gesteld maar geen oplossing;
Dit is gedaan en gebeurt.

Ik het een Toshiba Satellite A100-410 Laptop is van december 2006. Wat heb ik gedaan - ik heb een externe monitor aangesloten een TFT (HP w1907v) en die werkt geweldig en ik zag alles beter. Nu de ander dag het scherm ontkoppeld te hebben deed het scherm nik meer en gaf alleen deze melding Toshiba Flash Card werkt niet meer en die melding maakt hij b.v. als je Fn+F5 indrukt. Alle verdere functies werken ook die onder Fn+ F1 tot 9

Wie heeft die ervaring gehad het moederbord is niet defect
Is zo'n Flas ergens te koop en of waar zit dat eigenlijk bij een laptop er zit 256 MB Grafisch geheugen in en 3 GB

Ik heb nu als proef zo'n CRT scherm aangesloten en het CRT scherm doet het wel maar die van de laptop niet.

Bij de toetsen Fn+F5 staat wel CRT maar dat zou toch antiek wezen want men wist toch in 2006 al dat er platte scherm waren en meer kwamen.

Maar goed ik hoop dat iemand mij in iedergeval kan vertellen waar zo'n Flash geheugen zit en waarvoor en of het te vernieuwen is.
En nog mooier is dat het geheel het helemaal het doet.
Opsturen naar Toshiba kost me alleen een zee van tijd en ik weet niet wat voor rekening ik krijg

Hopende op reacties
Gabriel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan