beeldschermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rietvinkje

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
102
hallo allemaal
ik heb zins pas vista home en dat ik hem thuis aan zette heb ik meteen de resolutie ingesteld ik heb een 22'' scherm en moest ik hem op 1680 bij 1050 pixels zetten.maar nu wil ik met een spel beginnnen wow en als ik die open vraagt hij naar de resolutie hoe kan dat wand dan zou ik hem dus weer terug moeten zetten of moet dit in dat spel wie weet hier andwoord op
gr rietvinkje
 
Je probleem is mij niet duidelijk. Je schrijft dat het spel bij het openen naar de resolutie vraagt.
Dan antwoord je toch met de ingestelde resolutie?

Wát vraagt het spel precies dan aan je?
 
De meeste spellen hebben de mogelijkheid om, afzonderlijk van de standaard resolutie van de pc, de resolutie in te stellen.
Dit is vooral handig als je niet zo'n heel goede videokaart hebt, immers een lagere resolutie vraagt minder van de videokaart.
Het beeld wordt weliswaar minder gedetailleerd, maar wel met vloeiend beeld. Zet je de resolutie erg hoog (misschien te hoog voor de capaciteiten van je videokaart) dan heb je misschien wel details maar bijvoorbeeld maar 5 frames per seconde en dat is net dia's kijken en dus niet te spelen.
 
Hij zal er ook om blijven vragen, totdat jij een resolutie opgeeft.
Als je dezelfde resolutie wilt gebruiken zal je 'een beest' van een videokaart moeten hebben wil je dat kunnen draaien bij een zwaar spel.

Het is dus afhankelijk van welk spel je wilt spelen en welke videokaart je hebt. Je kan natuurlijk ook gewoon 'iets' proberen, mocht het niet werken kan je normaal gesproken dit binnen de opties van het spel later weer aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan