beeldschermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

laceladie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Ik heb sinds kort een breedbeeldscherm (Philips Brilliance 220SW). Het beeldscherm vraagt om 1600x1050 (ongeveer), maar als ik naar configuratie-beeldscherm-instellingen ga, kan hij alleen maar 1600-1200 geven of andere formaten, maar geen breedbeeld. Het lijkt erop dat mijn videokaart niet kan omgaan met breedbeeld. Zou kunnen, is 3 a 4 jaar oud. Ik gebruik XP. Ik heb smartcontrol geinstalleerd (hoorde bij het scherm), en die beloofde van alles, maar mijn beeld blijft in de breedte storend uitgerekt.
Laceladie

Wat voor een videokaart heb je dan?
Misschien kan je het met de nieuwste drivers oplossen.

Ik heb bij apparaatbeheer gezocht en het enige wat erop lijkt is SAA7135 TV card. Is dat mijn videokaart?

nee. zoals de naam al zegt is dat je tv kaart, dus om tv op je pc te kunnen ontvangen. klik eens met je rechtermuisknop op het bureaublad-eigenschappen-meest rechter tab (ik weet niet meer hoe die heet) en kijk dan of er onder het plaatje van een beeldscherm iets staat als 'plug-and-play monitor op xxxxxxxx' waar xxxxxxx je videokaart is.

Hoi,

@Pontoe bedoelt ...... zie bijlage

Bijlagen

• ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    36,6 KB · Weergaven: 79
Ik heb even gezocht en het volgende gevonden: VIA/S39KM400/KN400. Het is een videokaart, die op het moederbord zit.Kan ik die ook opwaarderen? Is een losse videokaart misschien een optie? Aan de andere kant gaat hij eruit zodra windows 7 uitkomt, dus ik wil er ook niet teveel voor uitgeven.Ik speel geen zware spellen en doe niet aan videobewerking.
Met vriendelijke groeten
Laceladie

Hoi,

Drie reacties:

1. Zoals gebruikelijk bevatten nieuwe Windowsversie de eerste periode zeer veel bugs, dus 'haastige spoed .......'
2. ... en voor de prijs hoef je die aparte kaart niet te laten.
3. Mocht je zelf je volgende assembleren, dan kan je natuurlijk ook een 'gelikte' en dus duurdere kopen (Windows 7 is in de kern weer Vista dus de kans op compatibiliteitsproblemen zal erg klein zijn).

Kan een onboard videokaart eigenlijk wel opgewaardeerd worden? Denkt u dat een nieuwe videokaart het probleem zal oplossen? Ik werk nog met XP om heel andere redenen, die niets met dit probleem hebben te maken.
Groeten
Laceladie

Hoi,

Wat betreft de reden waarom je met XP werkt, tja ...... dat vertel je niet.
Maar je lost in elk geval je beeldschermprobleem wél op.
En er is geen sprake van 'opwaarderen' van je on-board videokaart (dat kan ook helemaal niet).
Hij wordt gewoon vervangen, want je plaatst een nieuwe.

Beste TeuGem, een onboard videokaart vervang je niet, die zit ingebouwd op je moederbord.

Een losse videokaart plaatsen is wel een oplossing.

Beste TeuGem, een onboard videokaart vervang je niet, die zit ingebouwd op je moederbord.

Een losse videokaart plaatsen is wel een oplossing.

Als het voor vraagstelster maar duidelijk is dat ze de aan te schaffen kaart gebruikt 'ter vervanging' van de ingebouwde.
Voor de rest mag jij de 'letterknecht' zijn die je wilt :mad:

beeldschermresolutie niet aan te passen

Hallo allemaal

Waarom ik met XP werk? Kan ik je wel uitleggen. Ik heb een plotter, die een parallelpoort nodig heeft en een borduurmachine die met floppy's werkt.De nieuwe machines hebben geen van beiden.

Volgende week is er PCdumpdag, ga ik een nieuwe videokaart kopen, installeren en de onboard uitschakelen in de bios. Dat is geloof ik wel wat ik moet doen. En dat kan ik ook wel. Als het allemaal niet lukt, kom ik gewoon bij jullie terug.Ja toch?

Met vriendelijke groeten en vast bedankt voor de hulp
Laceladie

Ik heb mijn beeldscherm nu op 3x4 verhouding staan, dan ziet alles we weer normaal uit. Alleen heb ik 2 zwarte strepen links en rechts van mijn beeld. Ik moet nog proberen om mijn on-board videokaart te updaten, schijnt ook te werken. ik ben een beetje huiverig om eraan te beginnen. Er gaat vaak iets mis bij mij (gebrek aan kennis, neem ik aan) en dan heb ik niets meer. Ik zie nog wel wat ik doe

Groeten Laceladie

Hoi,

Toch is de enige optie om een ándere videokaart te plaatsen, en zo'n 'karwei' is het nu ook weer niet hoor.
Doe het anders samen met iemand waarvan je weet dat hij/zij handig is hiermee.

Een 'lacemister' wellicht ..... ? :p

Nou,...ik mag altijd zijn computerproblemen oplossen, dus van die kant hoef ik geen hulp te verwachten;). Op zich heb ik er wel eens meer een kaart ingezet, dus dat zal het probleem niet zozeer zijn. Denk dat er ook wel een installatie CD bij zal zitten. En in de bios kijken kan ik ook nog wel. Dus maar eens kijken wat ervan terecht komt.
Morgen ga ik op stap. Zal verslag uitbrengen of het wel of niet goed gaat.

Laceladie (Die naam heb ik trouwens gekozen, omdat ik ook aan kantklossen doe, inclusief patronen tekenen met de computer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan