Beeldschermresoluties laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tigerr

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hallo,

Ik heb een probleem. Zowel bij mijn oma als bij mij staan de beeldschermresoluties na het opstarten van de laptop altijd op laag. Ik moet deze dan elke keer weer op mijn eigen gewenste resoluties zetten. Heeft iemand een idee waardoor die toch elke keer weer naar laag springt? Mijn oma heeft een HP Pavilion Entertainment en ikzelf een Packard Bell EasyNote.

Gr, Linda.

Ik snapte het register inderdaad niet, haha. Ook heb ik windows vista, of maakt dat verder geen verschil? Ook is het trouwens niet altijd zo geweest, hij heeft 't een maandje of 5 gewoon goed gedaan.

Laatst bewerkt:
Ik snapte het register inderdaad niet, haha. Ook heb ik windows vista, of maakt dat verder geen verschil? Ook is het trouwens niet altijd zo geweest, hij heeft 't een maandje of 5 gewoon goed gedaan.

geen nieuwe videokaart eringezet? of gekke dingen gedaan, wat heb je voor videokaart, mischien helpt nieuwe driver instaleren,

als je het dan nog snapt ;):)

vrouwen en in het register, daar kan ze nix mee.

Waarschijnlijk vind jou laptop de door jou gewenste resolutie niet zo leuk en springtie elke keer weer terug.

kheb geen idee voor een oplossing

suc6:thumb:

Als je geen idee hebt van een oplossing, kun je er wellicht beter voor kiezen niet te reageren. :confused:

Linda, je kunt op de volgende manier in het register komen. Ga naar Start - Uitvoeren - type regedit - OK. Zoek alleen even de sleutels op die in de link staan vermeld, pas niets aan, en vermeld vervolgens hier wat je ziet bij de volgende sleutels:

DefaultSettings.XResolution"=
"DefaultSettings.YResolution"=

DefaultSettings.XResolution REG_DWORD 0x000005a0 (1440)
DefaultSettings.YResolution REG_DWORD 0x00000384 (900)

Dit is wat er staat, bedoel je dat?

Ja. Die 1440x900 is ook de resolutie die je graag wilt hebben?

Jaa, dat is de resolutie die alles het beste weergeeft. Ik snap dus niet waarom die elke keer weer naar 800x600 schiet :confused:

De link die ik je gaf geeft 2 registersleutels:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO

Heb je ze beide gecheckt op de X en Yresolution? Beide geven 1440x900?

In de eerste registersleutel kan ik "DefaultSettings.XResolution" en "DefaultSettings.YResolution" niet vinden. Na Video komen nog 4 mappen, en in geen van die mappen kan ik ze vinden.

Laatst bewerkt:
Hmm, dan houdt het voor mij even op... Zal nog eens zoeken met Google of ik wat kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan