beeldschermstuurprogr. atikmdag reageert niet meer en is hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenhootsen

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
dit probleem krijg ik af en toe als ik bezig ben op de pc en dan wordt het beeld zwart 2 secodnen ofzo en dan gaat hij terug en heeft het programma ( vaak een spelletje) afgesloten / zwart beeld .
een vriend zei download updates
kan iemand me ajb helpen?
bvd!

weet je zeker dat het met drivers downloaden opgelost is of kan het ook iets anders zijn, zo ja hoe kom ik daar achter en herstel ik dat ? weet je toevallig ook waar ik kan zien welke bit ik heb van vista??

Open het confguratiescherm en dubbelklik dan op systeem. Dan zie je bij systeem type staan of je een 32 of 64 bits besturingssysteem hebt.

Of het probleem is opgelost met een nieuwere driver dan weet ik vooruit uiteraard niet. Maar een nieuwe driver is meestal wel een verbetering.

ok ik heb een 64 bit versie zie ik wat is de bedoeling van het 2e vakje , het zijn de merken vd..?

Het 2e vakje is om aan te geven welke serie je hebt. De normale desktop grafische kaarten hebben de serie naam Radeon. In het 3e vakje geef je dan het type aan dat je hebt.

Dat is dan dus de 4800 serie :D

Daarna kom je op de download pagina terecht, als je optie 1 neemt dan heb je gelijk alles.

Laatst bewerkt:
gedownload nu afwachten of hij het niet meer doet :) alvast bedankt kzal wel posten alst niet heeft geholpe :p

Doet de kaart dit al vanaf dat je deze hebt aangeschaft ?
Want dan zou ik hem terugbrengen naar de winkel.

Dan zou het dus heel goed kunnen zijn dat de kaart niet goed is. Terugbrengen lijkt mij verstandig.

Het overklokken ?
De overklok wordt gewist wanneer je nieuwe drivers installeert, maar voor de zekerheid kun je via het Catalyst Control Centre controleren of de kaart draait op de standaard snelheid voor jouw kaart.

Als ik het goed opgezocht heb:

Core: 625 MHz
Geheugen: 993 MHz

Het Catalyst Control Centre is al meegekomen met het vorige pakket. Als je tenminste de volledige driverpakket hebt gedownload zoals ik had aangegeven.

Laatst bewerkt:
kijk want de winkel is nogal ver weg wel 120k ofzo van mijn huis vandaan :o
dus probeer ik het liever eerst op telossen en als er dan niks meer op zit .. dan moet et wel ; opsturen fzo

waar kan ik checken of dat goed is of juist niet?

Dat kun je zelf controleren door te weten welke videokaart je hebt en dan even op de website van de fabrikant te kijken. Het Catalyst Control Centre start als je alles correct hebt geïnstalleerd vanzelf op met Windows, zie het Ati icoontje in het gedeelte waar ook je systeemklok etc. te vinden is (systray).
Maar als je zelf niet overgeklokt heb dan is dat uiteraard niet veranderd en is de kaart gewoon defect, als ik jou was zou ik de kaart terugsturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan