Beeldschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer en is hersteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Bij het opstarten van Photoshop CS6 of DxO Optics Pro 8 (raw editing software voor foto's) valt regelmatig mijn beeld even weg, komt na twee tellen terug en dan krijg ik de melding: Beeldschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer en is hersteld.
DxO start dan helemaal niet op. CS6 start wel op maar blijft er een klein blauw cirkeltje ronddraaien; als ik dan in taakbeheer kijk staat er dat Photoshop niet reageert.
Voor zover ik nu weet zijn dit de enige twee programma's op mijn pc die dit probleem veroorzaken.
Alle drivers van mijn pc zijn up to date.
PC draait onder W8.1, Gigabyte Z87-D3HP moederbord en Asus HD7790 Direct CUIIOC kaart.

Het bijzondere is dat beide programma's wel op een andere pc (laptop) draaien die qua configuratie beduidend minder is.

Probeer je driver eens opnieuw te installeren. Vaak is dit een teken dat er iets mis is met de driver, of dat de videokaart begint te overlijden ;)

@K1pje. Herinstallatie lijkt te helpen. Zowel PS als DxO openen nu normaal. Probeer het nog een paar keer de komende dagen en zal dan status op opgelost zetten als het goed blijft gaan.
Kaart is trouwens nog redelijk nieuw, zegt natuurlijk niet alles!

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan