Beeldschermstuurprogramma en Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

starla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Berichten
1
Hallo,

ik kamp al enige tijd met een probleem en omdat deze tweeërlei van aard is wist ik niet zo goed in welk subforum ik moest posten, dus bij dezen.

Het begon een tijdje terug toen ik het programma 'Starry Night' op m'n computer installeerde. Af en toe liep het scherm vast of rebootte de computer vanzelf.
Maar dit gebeurt nu steeds vaker waarbij ik het volgende bericht krijg:

jaxv9w.jpg


De resolutie schiet dan omlaag waardoor ik alles supergroot zie met wazige kleuren.

Dit gebeurt ook vaak tijdens het spelen van spellen die ik eigenlijk zou moeten kunnen draaien met mijn systeemgegevens:

AMD Sempron 2600+
1.86 GHz, 448Mb
VIA/S3G Unichrome Pro IGP 64mb


Ik weet dat deze niet geweldig zijn, maar het zou voldoende moeten zijn om tenminste GTA III te draaien bijvoorbeeld. Maar nee, dit spel crasht ook
elke keer. Op een ander forum werd mij aangeraden de laatste drivers te installeren, maar ik weet niet zo goed waar ik dat moet doen. Vanwege deze
tip ben ik even gaan zoeken of mijn drivers up-to-date waren en wat blijkt:

Volgens Driver Updater Pro zijn de volgende niet up-to-date:

- VIA Bus Master IDE Controller 0571
- VIA Standard Host Bridge (6 maal)
- VIA Standard PCI to ISA Bridge
- VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 Controller


Een ander programmaatje DriverAgent zegt dat de volgende 2 drivers ook niet up-to-date zijn:

- Plug en Play Monitor
- VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter


Heb in de tussentijd al gezocht op het internet voor de laatste drivers, maar het zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos ook niet meer zie.

Samenvattend:

1) Beeldstuurprogramma foutmelding waardoor de computer vanzelf reboot of ik moet rebooten. Dit gebeurt soms zomaar, maar vaak tijdens het spelen
van spellen.
2) Veel drivers die volgens de bovenstaande programmaatjes niet up-to-date zijn

Mijn concrete vragen:

1) Heeft dit met elkaar te maken?
2) Wat betekent die foutmelding en hoe kan ik deze verhelpen?
3) Waar kan ik de laatste updates voor bovenstaande drivers downloaden?

Ik weet het, het is heel wat, maar bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Starla
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan