Beeldschrm

• Onderwerp starter Onderwerp starter ADB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ADB

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Kan ik een 19 inch moitor altijd aan mij Computer aansluiten? Zonder problemen?

m.vr.gr.

Moussa.

CRT staat voor Cathode Ray Tube. Een type beeldscherm. Je hebt ook nog TFT en plasmaschermen. CRT schermen waren er als eerste en zijn erg diep (vooral vanaf 17").

Een 19" beeldscherm kun je (mits er een aansluiting achterop zit van de video adapter natuurlijk) altijd aansluiten op de pc. Je moet er dus zoals al gezegd genoeg ruimte voor hebben.

Een monitor kan altijd op je pc aangesloten worden, niet uitmakend wat voor pc je heb (laten we nu dus uitgaan vanaf ik dacht een 386, IBM clone, met videokaart)

Enige problemen wat je kan krijgen, is een oversprong van een resolutie van de oude monitor, dat buiten de grenzen van je nieuwe monitor ligt. Ik neem aan dat jij hiervoor geen 14'' of lager had, of een 21'' of hoger, zodat outranged resoluties niet van toepassing zijn.

Kort gezegd, sluit aan en geniet ervan ;)

En wat dan nog. Een resolutiewissel van 1280 x ... naar 1024 x 768 (want dat is de meest gangbare resolutie op een flatscreen) is alleen gewoon erg wennen. Wat kleiner allemaal maar dat is nou eenmaal het nadeel van een flatscreen; je hebt meestal maar een keuze uit een klein aantal resoluties soms zelfs maar uit 2.

Maar over het algemeen kun je de monitor prima aansluiten op elke pc.

Beeldscherm

Normaal gesproken mag het geen probleem opleveren.

Besef wel dat hoge resoluties dwz. 1280X1024 en hoger een aanslag doen op het videogeheugen.

een simpel 1 mb kaartje schiet dan te kort.

Maar ja wie heeft die nog? ;)

Ik zet het er maar even bij aangezien je geen systeem specs geeft.

Mvg.

Beetje groot verschil dan. Want dan zul je al een 486 of net een pentium moeten hebben wil je een 1 mb of 2 mb videokaartje erin hebben. Iig een wat oudere pc. Lijkt me dan onlogisch dat je een dure 17" flatpanel koopt voor zo'n oud beesie... Of je moet vrijwillig in een snelle(re) pc een oude videokaart zetten :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan