Beelscherm bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

scott123

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Goedendag,

Ik moet toch jullie hulp inroepen omdat ik na het velen proberen niet meer uitkom..

Sinds vorige week "bevriest" mijn scherm alleen wanneer ik dvd's, online filmpjes wil bekijken, het bekijken van foto's, spelen spellen levert dit geen problemen op. Ook het surfen gaat gewoon met gemak.

Om je een beetje in de goede richting te helpen kan ik je vertellen dat ik een oudere videokaart heb (rest van het systeem zal ik hieronder plaatsen)het is een Nvidia 6200.

Deze heeft het altijd gedaan totdat ik vorige voor een spel de nieuwste updates voor de driver heb ged'load. Hier begon het probleem, deze laatste installatie weer eraf geknikkerd en de standaard software er opgezet.

Toch blijf ik problemen hiermee ondervinden, nadat ik de nieuwste Nvidia drivers heb ged'load.

Aangezien ik mijn pc goed beveilig en systeemherstelpunten maak, kan hij deze niet meer terugzetten.

Videokaart kan niet kapot zijn maar vraag me af hoe ik dit bevriezen van "bewegende" beelden tegen kan gaan, pc loopt ook meteen vast..

PC is helemaal schoon, qua virussen, malware, spyware. (alles laatst schoongemaakt + logje gebruikt)

Gerbruik zelf de volgende prog's hiervoor:

-ccleaner
-tune up utilities
-privacy guardian
-registry mechanic
-spybot
-ad-aware
-spywareblaster
-zonealarm security suite
-hijack this

Hierbij mijn systeem gegevens:

- Win XP Pro
- Foxconn moederbord
- Audio Realtek AC'97
- Nvidia GeForce 6200

Moet ik een nieuwe kaart kopen of hebben jullie een mogelijke oplossing hiervoor, wanneer je nieuwe info nodig mocht hebben graag vragen.

Alvast hartelijk bedankt,

Scott.

Is het geheugen wat je erin hebt wel voldoende?

Filmpjes en dergelijke vragen tegenwoordig nogal wat geheugen om te Bufferen

Bandit,

Allerseerst bedankt voor je snelle reactie.
Qua fysiek geheugen loopt het wel goed.

1,0 gb ram

Heb trouwens een Intel Pentium 4 met 3,2 GHz

Scott

Als je de drivers van de Videokaart nog op CD hebt,zou ik die er op terug zetten.
Verwijder wel eerst die er nu op staan,met DriveCleaner

Tussendoor wel steeds herstarten

Als het beeld alleen bevriest bij films, zou je kunnen denken aan een gebroken of een dubbele codec, eventueel te ontdekken met CodecSniper, soms moet je de compatibiliteitsmodus op 98 zetten.

Heb ik reeds gedaan, alles met dit programmatje eraf gehaald en de originele software weer geinstalleerd. ook de laatste dirextc 9.0c erop gezet, maar dit lukt niet zo.

Heeft het iets te maken misschien dat ik een nieuwe kaart nodig (nadat ik deze update heb gedaan vanaf de nvidia site werkt deze niet optimaal meer, ook al heb ik de standaard er weer opgezet.

OF is heeft het iets te maken met ik een Foxconn moederbord gebruik ipv een standaar Asus?

Bedankt voor de inzet!

Als je de drivers van de Videokaart nog op CD hebt,zou ik die er op terug zetten.
Verwijder wel eerst die er nu op staan,met DriveCleaner

Tussendoor wel steeds herstarten

Doe dit nog eens.
Als je zeker weet, dat het aan de drivers ligt.

Vreemd is wel, dat je alle oplossingen pareerd.:confused:

Want als je alle nieuwe driveronderdelen eraf hebt gehaald, en de oude er weer opgezet hebt, zou het probleem ook over moeten zijn.

Ik heb dit gedaan en alles eraf gehaald, wanneer ik de pc opnieuw herstart en dan probeer een film, etc te bekijken lukt dit, maar waneer ik nu bv een pag. naar beneden scroll gaat dit zo langzaam (zit geen "versnelling" in), balk voor balk, wanneer ik dan naar de onderkant van een pagina moet duurt dit even.

Dit ligt waarschijnlijk omdat ik nu geen drivers heb, wanneer ik nu de originele (van cd-rom) software erop zet, blijft deze weer hangen, ook wanneer ik deze update van de site.

Tot zover ben ik gekomen, maar nu...

Mijn ervaring met zoiets:Waarschijnlijk toch de kaart TE warm geweest een keer en geheugen ervan niet meer in orde.
Wordt nieuwe kaart

Bandit,

Bedankt voor je inzet voor het optelossen. Zal dus een nieuwe kaart worden.
Ik zal geen nieuwe topic maken want die zijn eral genoeg, wat is een redelijke kaart voor een redelijke prijs die op mijn systeem kan draaien (Foxconn) moederbord..

Een 6600 GT, 6800...?

Bedankt,

Scott

Ken dat Moederbord niet,en kan niet in je Knip kijken,en dat is toch een keuze die je zelf moet maken.
Steek je licht eens op bij 1 van de betere PC boeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan