Beelscherm flikkert en gaat op zwart en bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochemm

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
9
Beste mensen,

Wat kan het probleem zijn?

Van alles geprobeerd, wat kan het zijn?

Na opstarten en vooral bij opstarten van Internet explorer gaat het beeldscherm flikkeren, en daarna bevriest het... kan niets meer doen?

1. RAM geheugen niet oke?
2. Videokaart kapot?
3. Moederbord kapot?

Wie heeft een idee?

Vriendelijke groeten,

Jochem

PROBLEEM IS OPGELOST!!! THANKS ALLEMAAL!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou vermoeden dat de videokaart kapot is. Natuurlijk kun je even kijken of de ventilator van de videokaart misschien verstoft/verstopt zit en dus misschien niet of niet meer goed draait.

Verder kun je een herstelpunt terugzetten van vóórdat de ellende begon. Heb je daar geen problemen, dan zou het aan een kapotte/verkeerde videokaart-driver kunnen liggen die je ná dat ene herstelpunt hebt geïnstalleerd of er is gewoon wat kapot gegaan in Windows en/of de drivers nádat dat herstelpunt was gemaakt.

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Bedankt voor je reactie:)

Zoiets had ik al wel gedacht, oke dan sloop ik even een andere videokaart uit een andere computer.... en plaats die in de andere...

Herstelpunt en terug zetten had ik al geprobeerd en de drivers updaten werkt ook niet.

Ik ga het gewoon eens proberen.

Thanks!
 
Ik zou vermoeden dat de videokaart kapot is. Natuurlijk kun je even kijken of de ventilator van de videokaart misschien verstoft/verstopt zit en dus misschien niet of niet meer goed draait.

Verder kun je een herstelpunt terugzetten van vóórdat de ellende begon. Heb je daar geen problemen, dan zou het aan een kapotte/verkeerde videokaart-driver kunnen liggen die je ná dat ene herstelpunt hebt geïnstalleerd of er is gewoon wat kapot gegaan in Windows en/of de drivers nádat dat herstelpunt was gemaakt.

Succes,

Tijs.

Enoja...

als er wat kapot is in Windows? een ernstige systeem fout?

reparen via cd rom?

of schone installatie?
 
Als een Herstelpunt het probleem niet oplost dat lijkt het me géén probleem met Windows te zijn.
Beste dus (zoals je zelf al voorstelde) een andere videokaart proberen.

Denk er dan wél aan dat je vóórdat je de nieuwe/andere videokaart in de computer stopt je eerst zeker bent dat je ook beschikt over de juiste driversoftware van de andere video-kaart. Heb je die nog niet, download die dan eerst (die pas installeren zodra de andere video-kaart in je systeem zit).
Daarna niet vergeten om de driversoftware van de huidige videokaart te deïnstalleren via Configuratiescherm -> Software voordat je de videokaart gaat uitbouwen en de andere inbouwt.

Succes,

Tijs.
 
Thanks..

het is soms beter om je dom voor te doen en geen fouten te maken!

Thanks voor je reply.. ik houd je op de hoogte oke?

ik dacht zelf ook dat het daar aan lag....

hoop dat het zo gaat lukken,

trusten voor straks
 
Als een Herstelpunt het probleem niet oplost dat lijkt het me géén probleem met Windows te zijn.
Beste dus (zoals je zelf al voorstelde) een andere videokaart proberen.

Denk er dan wél aan dat je vóórdat je de nieuwe/andere videokaart in de computer stopt je eerst zeker bent dat je ook beschikt over de juiste driversoftware van de andere video-kaart. Heb je die nog niet, download die dan eerst (die pas installeren zodra de andere video-kaart in je systeem zit).
Daarna niet vergeten om de driversoftware van de huidige videokaart te deïnstalleren via Configuratiescherm -> Software voordat je de videokaart gaat uitbouwen en de andere inbouwt.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik heb als eerste nieuw RAM geheugen in gezet, en de drivers van NVIDEA geupdate..

Het gekke was dat de comp het soms dagen goed deed en dan plots weer bevroor, ben er nu een dag mee bezig met nieuwe instellingen, dus ik weet nog niet of het blijft werken zo, hoop het wel, het ziet er iig nu goed uit.

Zou het kunnen komen door de niet upgedate drivers eerder?

Groeten,

Jochem
 
Ik heb een WHQL gelicenceerde driver gelinkt, dus mag het daar eigenlijk nu niet meer aan liggen. Komen weer problemen terug, dan zul je het in hardware etc. moeten gaan zoeken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan