beelscherm opeens ingezoomd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bongers85

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Goedemorgen allemaal,

Toen ik zojuist mijn PC aanzette, zag ik al bij het aanmeldscherm van Windows 7 dat de icoontjes stukken groter waren dan normaal. Ik meldde me toch aan het bleek te kloppen. Op de een of andere manier is het hele scherm flink ingezoomd. Zo ver ik weet heb ik nergens op geklikt. Waarschijnlijk heb ik per ongeluk een toetsencombinatie ingedrukt. Echter, toen ik de pc gisteren uitzette was er nog niks aan de hand en toen ik hem zojuist aanzette zag ik het al bij het aanmeldscherm.

Control + omlaag scrollen werkt overigens niet, dan zoomt ie alleen de tekst in de browser uit en niet de taakbalk en de desktop. Ook heb ik de resolutie aangepast, maar dit heeft nog het gewenste resultaat opgeleverd. Het beeld is niet meer scherp en het is uitgerekt in de breedte (terwijl de letters en icoontjes nu wel kleiner zijn).

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt!

Je kunt een heleboel dingen checken en (her)instellen, maar het snelste (en minst moeilijke) is waarschijnlijk je computer middels een herstelpunt terugzetten naar gisterenochtend of eergisteren.

Zoek eens naar de DPI instellingen van je bureaublad.

Win7: Rechtsklik bureaublad -> Scherm resolutie -> klik op Tekst en andere items groter of kleiner maken -> Standaard moet deze op 100% staan.

@ gast0225, eergister een onbekende poster, gister Jackall, en nu jij? Goedemorgen, is dit nog wel toeval? :D:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de snelle reacties!

@ gast0225
Hoe kan ik dat doen? Daarbij wil ik wel even vermelden dat ik gisteren na lange tijd eindelijk mijn nieuwe printer geinstalleerd had en dat ie het eindelijk ook daadwerkelijk deed. Ik hoop niet dat die installatie dan weer ongedaan wordt gemaakt?

@ Probleempjes
Ik heb gekeken, die staat op 100%. De resolutie staat nu op 1600x1200, maar dan is alles weer te klein. Als ik overigens naar volledig scherm ga (wide screen i.p.v. 4:3) is alles uitgerekt naar de breedte. Normaal stond ie ook op wide screen, maar zonder dat alles uitgerekt was. Op 4:3 is alles dus te klein (en heb ik die zwarte stroken aan de zijkanten).

@Bongers85 Configuratie scherm, systeem, systeembeveiliging, systeemherstel.

Zoek eens naar de DPI instellingen van je bureaublad.
Win7: Rechtsklik bureaublad -> Scherm resolutie -> klik op Tekst en andere items groter of kleiner maken -> Standaard moet deze op 100% staan.
@ gast0225, eergister een onbekende poster, gister Jackall, en nu jij? Goedemorgen, is dit nog wel toeval? :D:rolleyes:
Ik vat 'm niet?

Laatst bewerkt:
Ok dat heb ik gedaan en idd, de instellingen zijn weer als voorheen. Waar het door gekomen is vraag ik me wel af. Trouwens, nadat ik de pc opnieuw opgestart had na het systeemherstel kwam er wel een pop-up met de melding dat het systeemherstel niet gelukt was (en dat er ergens een fout was opgetreden).

Het werkt weer zoals het hoort en Windows wegen zijn soms ondoorgrondelijk...............

Nou inmiddels is het weer drie keer voorgekomen. Ik start de pc op en alles is helemaal ingezoomd. Dat zie je al bij het aanmeldscherm van Windows. Alle icoontjes zijn veel groter, net als de muis. Elke keer doe ik dan een systeemherstel en dan is alles weer zoals het zou moeten zijn. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het heeft niks te maken met Control + of -, want daarbij vergroot of verklein je alleen de informatie binnen de browser, en niet die van het bureaublad, de taakbalk, etc.

Iets wat er misschien mee te maken kan hebben, is het feit dat ik ook mijn Xbox 360 aansluit op mijn scherm. Die sluit ik aan op de VGA-aansluiting, dus ik wissel die kabels af (de pc en de Xbox kunnen nooit allebei aan staan). Een VGA splitter hielp namelijk niet. Echter, ook als ik niet heb gespeeld en de laatste keer de pc gewoon gewoon heb afgesloten (en dus geen kabels heb geswitched), is alles opeens ingezoomd. Dat was namelijk net het geval. Ik ben bang dat dit alleen maar toeneemt en ik straks elke keer een systeemherstel kan gaan doen wanneer ik de pc opstart.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan