Beelschermstuurprogramma r300 reageert niet meer en is hersteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nitrosz

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
20
Beste mensen,

Ik heb al sinds ongeveer 2 weken dit probleem.
En ik heb al heel het internet over gezocht om het probleem op te lossen.
Wat ik allemaal had heb gedaan is;
Startup programma's gewijzigd zodat alleen de nodige windows bestanden laden.

De drivers van mijn videokaart geupgraded, ook er helemaal af gehaald, en nieuwe versie er weer opgezet etc.. BIOS geupgraded.
De computer zelf op de DELL site alle update's geinstalleerd.

En dat wil allemaal niet werken.

Wanneer het probleem onstaat:

Het probleem gebeurd als ik een spel fullscreen ga spelen, op het begin doet die het niet dat is dan wel de 1ste 2-3 minuten, daarna gebeurd het weer het spel hapert ongeveer 2 seconden, krijgik een zwart scherm en daarna opent het speel weer, en 10-20 seconden later gebeurd het weer.

Ik hoop echt dat iemand weet hoe het komt, en hoe ik het kan verhelpen...

Trouwens videokaart die ik gebruik is ; ATI Radeon X1300pro Series
Besturingssysteem is Windows Vista Home Basic 32 bit

Met vriendelijke groet,
~Remco
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dat probleem, ik heb een hpg62 met een ati mobility radeon hd 5470 en een hd 4250. Dit is een driver probleem. als je meer over dit probleem wilt weten moet je eens zoeken naar :Timeout Detection and Recovery of GPUs through WDDM.

Kijk eerst eens of er een update van je drivers is, en werk deze bij

ik heb volgende regel toegevoegd aan het registry : HKLM\System\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers.
TdrDelay: REG_DWORD. The number of seconds that the GPU is allowed to delay the preempt request from the scheduler. This is effectively the timeout threshold. The default value is 2.
Deze heb ik ingesteld op waarde twee.
Nu heb ik alleen heel af en toe dat het beeldscherm even 2 sec hangt maar geen driver crash meer.
Ik hoop dat je dit een stuk verder helpt.

Groet Jan
 
Heey, ik heb het wel gevonden in het registry, maar zou eigenlijk niet precies weten hoe ik dat moet aanpassen...

Heb ook de type Reg_Dword gevonden...
Maar alsik hem aanpas krijgik alleen een klein schermpj waarin 1053 en dan waardenaam DxgKrnlVersion staat, zou je mischien wat meer kunnen uitleggen hoe ik dat moet veranderen?
Bij voorbaat dank!!

Mvg Remco
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onder de DxgKrnlVersion klik je op een lege plaats en maak je een nieuwe Reg_Dword met de naam TdrDelay en drukt op enter, vervolgens dubbelklik je op TdrDelay, deze opent nu in een apart schermpje zet grondgetal op decimaal en voer cijfer 2 in. That's all

Groet Jan
 
Oke, ik heb het veranderd.

Ik ga wel even mijn computer restarten en kijken of het dan werkt :)

Iedergeval alvast bedankt!:thumb:
 
Helpt niet :(
krijg nog steeds hetzelfde probleem... :shocked:
Nog andere suggesties :/

bij voorbaat dank
Mvg,
Remco
 
Dit werk voor mij dus wel, maar ik heb ook de drivers geupdate. Had hiervoor contact op genomen met HP en via hun nieuwe drivers toegestuurd gekregen.Na de driver update had ik nog wel enkele malen hetzelfde probleem maar door toepassen van deze registry aanvulling is het bij mij opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan