beep bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertvwt4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Berichten
4
Bij het opstarten van mijn laptop hoor ik een vervelende beep, ik heb al in de bios gekeken, maar zou niet weten hoe ik dit moet uitschakelen. Voordat Windows opstart beept ie al. Weet iemand hoe ik dit moet uitschakelen? Het is een Fujitsu Siemens Amilo.
Bij voorbaat dank,
Bert.
 
Is die beep sindskort of heeft hij het altijd gedaan, als het altijd zo geweest is dan is dit normaal en moet je er blij mee zijn want dan heeft hij je geheugen goed gekeurd en is je bios in orde.
 
Geplaatst door Bertvwt4
Bij het opstarten van mijn laptop hoor ik een vervelende beep, ik heb al in de bios gekeken, maar zou niet weten hoe ik dit moet uitschakelen. Voordat Windows opstart beept ie al. Weet iemand hoe ik dit moet uitschakelen? Het is een Fujitsu Siemens Amilo.
Bij voorbaat dank,
Bert.

Als je maar 1 beep krijgt en je PC start verder op. Prijs u gelukkig. Teken dat alles OK is.
 
bedankt

Bedankt voor de reacties, het zal er dus wel niet uit kunnen. Da's jammer, want ik vind het vervelend, maar het is ook leuk dat alles ok is, toch?

Groeten,
Bert.
 
Re: bedankt

Geplaatst door Bertvwt4
Bedankt voor de reacties, het zal er dus wel niet uit kunnen. Da's jammer, want ik vind het vervelend, maar het is ook leuk dat alles ok is, toch?

Groeten,
Bert.

Je kan dit uitschakelen, maar als er dan iets fout loopt, kan je aan de hand van de beepjes, geen exacte diagnose meer stellen. Laat die beep maar aanstaan.:)
 
Re: Re: bedankt

Geplaatst door vanzwam


Je kan dit uitschakelen, maar als er dan iets fout loopt, kan je aan de hand van de beepjes, geen exacte diagnose meer stellen. Laat die beep maar aanstaan.:)
Hoe kan ik dit eruit halen dan, want ik vind het geweldig irritant.
 
Systeemgeluiden die Windows via de systeemluidspreker weergeeft, kun je normaal gesproken niet uitzetten. Maar de systeem-beeps gaan je op een gegeven moment echt de keel uithangen!
Een kleine wijziging in het register kan je bevrijden van de monotone piepjes.
Open de register-editor en ga naar de sleutel "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sounds".
Klik daar dubbel op "Beep" en verander de waarde in "no". Wanneer je na een adempauze het geluid terug wilt hebbenn voer je "yes" in als waarde.

Bron.
 
Bij meerdere laptop's, kan je in de bios de system speaker uitschakelen. Kijk daar even, anders moet je de laptop open maken, wat niet aangewezen is, daar ga je een klein speakertje vinden(opening bovenaan) daar kan je een kleefbandje op plakken. Maar nogmaals ik zou het niet doen.
 
Geplaatst door biertjuh72
Systeemgeluiden die Windows via de systeemluidspreker weergeeft, kun je normaal gesproken niet uitzetten. Maar de systeem-beeps gaan je op een gegeven moment echt de keel uithangen!
Een kleine wijziging in het register kan je bevrijden van de monotone piepjes.
Open de register-editor en ga naar de sleutel "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sounds".
Klik daar dubbel op "Beep" en verander de waarde in "no". Wanneer je na een adempauze het geluid terug wilt hebbenn voer je "yes" in als waarde.

Bron.
Heb het geprobeerd, maar werkt niet, nog een andere tip misschien?

Bert.
 
Nee natuurlijk werkt het niet :D, tis een windows register aanpassing, die systeem piep is ver voordat windows is opgestart :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan