Beepcode lang kort kort

Status
Niet open voor verdere reacties.

McLinux

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
De pc van mijn vrouw gaf bovenstaande beepcode. Het is een Asus moederbord met de Award BIOS. Na ff googlen bleek dit te wijzen op een Videoadapter probleem. Zoveel mogelijk hardware verwijderen bleef dezelfde fout geven. Vandaag dan maar een nieuwe videokaart gekocht. Maar helaas lang kort kort... !@#$%@#... Dit gebeurd gelijk bij het aanzetten, geen beeld , niets. Ook op een andere monitor mocht het niet baten. Soms gebeurt er nog een ander fenomeen, na het aanzetten gaat hij na een paar seconden vanzelf uit om vervolgens na een seconde weer aan te gaan. Dit wil zich soms een paar maal herhalen????
HELP!!!

ik heb het voor je opgezogt maar het is de video kaart
long, 2 short beeps Display adapter problem (MDA, CGA)
maar als ik zo lees kan het ook wat met je processor zijn

j maar omdat ie aan en dan weer uit gaat dat is mestaal je moederbord beveilig tegen over hiting van je processor dus daarom maar anders is het je VGA.

Volgens de lijst zou het idd je VGA moeten zijn, echter ervaring leert me dat het ook een moederbord probleem kan zijn.

De piepjes komen ook als de pc uren uit heeft gestaan. Dus van een oververhitte processor kan geen sprake zijn.

problem solved

Het probleem is opgelost. De videokaart zat er niet ver genoeg in. Even verder aandrukken en werkn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan