Beetje advies bij installeren van een nieuwe graka

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristofvinck

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2004
Men ati X800XL (agp) was kapot en doordat deze niet meer gemaakt worden, heb ik een
x1600pro (agp) in de plaats gekregen (lang leve de garantie). Nu heb ik een beetje schrik om deze te installeren. Ik weet namelijk niet of men pc de voeding enz van deze kaart aankan, deze kaart vergt namelijk 350watt en heb ook beetje schrik dat misschien temperatuur te hoog zal oplopen.

Heb nog nooit zelf een grafische kaart geïnstalleerd daarom wil ik toch maar op zeker spelen en eventjes informeren.

Laatst bewerkt:
Welke voeding heb je zitten? Van te hoge temperatuur moet je je niet direct zorgen maken.

Wel dat weet ik niet. Ik zoek zo een programmatje waar mee je dat kan zoeken.

Volgens mij bestaat er geen programma om te controleren welke voeding je hebt? Draai je kast even open dan, deze moet toch open als je je kaart gaat vervangen.

Ah oei, ja dan zal ik straks pc is moeten openvijzen. Hoe kan je dat binnenin zien?

Wat ik even niet helemaal kan volgen is dat die kaart een voeding van 350 watt "vraagt" ?

Volgens mij ben je al klaar als er een 300 watt voeding in je systeem zit.

Laatst bewerkt:
De voeding is een grote blok (bovenin aan de kast) waar alle die draden uitkomen. Daar kan je normaal genoeg aflezen.

Je hebt gelijk v.w.b. de handleiding (hoofdstuk 4) alleen snap ik de gegevens in de nu volgende link even niet meer.................. Klik :confused:

Nou ik ook niet echt meer, even verder in die handleiding melden ze ook iets van required "300 watt or higher". Durf het al niet meer installeren :)

Heb naar winkelier gebeld. Hij zegt dat een nagelnieuwe high-end config meestal zoveel niet nodig heeft. Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan