Beetje hulp nodig met voeding en andere dingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebopemmonkey

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Hallo,

Ik en mijn broer hebben een pc voor hem samengesteld (en al gebouwd), dit is het tot nu toe:

Processor: I7-4771
RAM: 12 GB (2x4 corsair+ 2x2 kingston)
Moederbord: ASUS-Grypon Z87
CPU koeler: Scythe Big Shuriken 2
Videokaart: Gigabyte GTX 650TI Boost
Voeding: MS-tech 450 watt 75% label
Harde schijf: 1,5 TB SATA III

Hij wil er nu een EVGA GTX 650TI boost superclocked bij doen.

Hier zijn mijn vragen:
Hij heeft een nieuwe voeding nodig, welke? (ik zat zelf te denken aan een Corsair 600W)
Kunnen deze twee videokaarten in SLI lopen? (Want dat wil hij namelijk)
Kan hij zijn pc nog normaal opstarten met deze harde schijf? (Want het moederbord herkent de harde schijf niet meer omdat de SATA III harde schijf in een SATA 6 poort zit.)

Bij voorbaat dank.

Hoi,
Een merk a 600 watt voeding zou de videokaart in sli kunnen trekken maar zou geloof ik voor de veiligheid toch 650 a 700 watt doen .
En qua hd zou dat niet moeten uitmaken of die op 600 poort zit dus kan je gewoon van opstarten.

en je weet dat de voeding die je nu hebt heel slecht is;)

Ja inderdaad ik weet dat deze voeding slecht is... Ik was ook liever met een corsair 500w ofzo begonnen maar mijn broer kwam ineens thuis met deze dus toen kon ik al niet meer terug. Het probleem met de HDD is wel raar als je mij verteld dat hij gewoon werkt. De BIOS kan de harde schijf niet vinden, hij start op in de bios en als je dan klikt op "discard changes&exit" zoekt hij even en dan start hij op. dit is alle keren gebeurd dat we hem hebben opgestart. behalve als we de stroom er op lieten starte hij gewoon op. We hebben het ook al gebrobeerd in mijn systeem. daar gebeurde hetzelfde.

EDIT: deze voeding dan maar?: http://azerty.nl/8-1073-645238/coolermaster-gm-series-g650m.html

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wie weet komt het door de slechte voeding bij de 650ti bost wordt al een 400watt voeding geadviseerd je weet dat bij de meeste winkels binnen 14 dagen iets terug of omgeruild kan worden mits in originele verpakking.

Zoals ik al zij heb ik de harde schijf ook al in mijn systeem gebruikt. (Die heeft een Corsair GS 600w) Daar gebeurde hetzelfde, Start op in BIOS, klikken op discard changes & exit, hij zoekt even maar start dan wel op.

Hoi,

Voeding prima en hd raar probleem heb je dit al eens gedaan wat de manual schrijft
asus.JPG

Zo.....

Ben ik weer!
Ik heb wat foto's genomen om het wat makkelijker te maken.
Met deze settings (fabrieks instellingen):
IMG_20131209_190315.jpg

Krijg ik dit scherm:
Momentopname 1 (12-9-2013 7-44 PM).jpg

Met de ander settings:
IMG_20131209_190000.jpg

Start hij wel op maar moet hij worden opgestart via de BIOS.
En:
IMG_20131209_185853.jpg
Je ziet hier dat hij de harde schijf niet ziet maar wel de cardreader en DVD-speler. Ook zegt hij CPU-cooler error.(komt misschien doordat ik de cpu-koeler in cpu_fan1 heb gedaan inplaats van cpu_opt?)

Bijlagen

• Momentopname 1 (12-9-2013 7-24 PM).jpg
    Momentopname 1 (12-9-2013 7-24 PM).jpg
    36,8 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ben je in de omstandigheden om even een andere hd te proberen zou zo maar kunnen dat de hd dan defect is.

Laatst bewerkt:
Dan weet je wel of die wel gezien wordt en gewoon opstart zal wel bokken want de drivers zal niet kloppen maar dan weet je wel wat.

Hoi,

Ik hoor net van mijn broer dat hij een SSD wil dus hij vind het niet meer nodig. Hij wil graag een Samsung pro 840 128 GB, zijn die een beetje bertrouwbaar?

Hoi,

Zijn op het ogenblik de beste voor dat geld prima optie.

Geen dank en misschien lees ik nog wel of dit de oplossing was:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan