• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beetje VBA hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Berichten
8.337
Het gaat om formulier in bijlage. Hier kunnen middels een dropdown namen worden geselecteerd waarna de bijbehorende gegevens worden opgezocht. Geen probleem tot zover.
Omdat ik het formulier moet opsturen naar derde partij wil ik graag een kopie hebben zonder de formules, maar met de ingevulde waarden.
Normaal gesproken zou ik dit via plakken speciaal doen (eerst waarden, dan opmaak), maar ik wil het graag automatiseren dit keer omdat het om zoveel namen gaat...

Vraag:
Hoe ziet de code eruit die ik zoek om de waarden en opmaak (incl. het logo) uit kolom A t/m D te kopiëren naar een nieuw tabblad (met als naam de naam in cel G4). Dit mag in hetzelfde bestand.

Edit 14:50u:
ik heb e.e.a. in elkaar geknutseld via opgenomen macro's. Maar die code kan vast nog wel een beetje opgepoetst worden. VBA is nog niet helemaal mijn ding, hoewel ik de voordelen wel zie af en toe...

Alvast bij voorbaat dank voor alle suggesties...
 

Bijlagen

  • registratieformulier 2.0 (voorbeeld).xlsm
    39,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Is het zo wat netter?

Code:
Sub VenA()
  Sheets("Invulblad").Copy , Sheets(Sheets.Count)
  With ActiveSheet
    .Name = [G4].Value
    .UsedRange = .UsedRange.Value
    .Columns("F:G").Delete
  End With
End Sub
 
Zeker :thumb:

Leerzaam ook. Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub M_snb()
  With Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count))
     .Name = sheet1.cells(4,7)
     .Cells(1).Resize(Sheet1.UsedRange.Rows.Count, 4) = Sheet1.UsedRange.Value
   end with
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan