Begane grond wel, 1ste verdieping geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterdenh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Hallo,

Na al een aantal keren hulp te hebben gevonden op deze site heb ik me net lid gemaakt. Omdat ik het volgende probleem heb. Op de begane grond staat bij ons aangesloten een Sitecom WL-114V2. Op de begane grond werkt dit perfect, en als ik naar boven loop ook. Maar na enige tijd gaat valt de verbinding weg. Er blijft dan nog wel perfect signaal, alleen komt er een geel sterretje op het symbool te staan en als ik dan verbinding wil maken komt er dat er geen verbinding mogelijk is. Er wordt dan geadviseerd om probleem oplossen uit te voeren, maar die helpt me ook niet verder.

Het is allemaal heel erg lastig, want voor mijn studie wil ik graag op een rustige plek zitten. Ik heb al geprobeerd om een ander kanaal in te stellen, maar ook dat helpt niet.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Voor de duidelijkheid;

Ik maak gebruik van een kabel aansluiting
Ik gebruik windows 7 pro
Ik gebruik op dit moment geen firewall

Geen fan zijnde van sitecom spullen vermoed ik dat het signaal geblocked word door staal in je betonnen vloer. ik adviseer een kabel naar boven te leggen

Bedankt voor je reactie, maar het aparte is dat ik met mijn oude laptop (MSI) wel verbinding kan maken en met mijn nieuwe (HP Probook 4320s) niet. Dus het kan volgens mij niet aan de router liggen. Of zie ik iets over het hoofd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan