beginnen met Java, hoe begin ik eraan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickcob111

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Hallo,

Ik wil altijd al spellen kunnen maken, en ik ga ook een opleiding daarvoor doen (offtopic :-) )

Natuurlijk heb ik heel vaak gamemaker gebruikt enzo :rolleyes:. Daar kan ik opzich wel dingen mee maken en de meeste codes begrijp ik ook wel. Maar ik wil eigenlijk beginnen met het programmeren in java, dus ook met spelletjes maken in java als dat kan

(zoals minecraft)

dat hoeft natuurlijk pas later want ik wil het graag vanaf het begin alles goed leren vanaf de start.

Enig idee waar ik moet beginnen?:thumb:

edit: heb 64 bit systeem windows 7 (ultimate)

Laatst bewerkt:
1. leer programeren in java script
2. leer programmeren in c++
3. leer programmeren in c # (is simpel als je c++ kent)

ik denk dat de bovenstaande stap wel ongeveer de goede is, maar dat dat niet zomaar gaat lukken. om java goed onder de knie te krijgen ben je al echt lang bezig. het beste is om gewoon een boekje te halen (wij op de universiteit gebruikte een van deitel: java how to program (8th edition)). veel mensen zijn tegen het gebruik van een boek en zeggen dat oefening kunst baart, klopt ook wel, maar dit boek leert je wel vanaf scratch simpele java applicaties te maken. loop het boek door en je zult binnen een maand of 2 een flinke basis van java hebben. om dit verder op te krikken zul je veel moeten gaan oefenen en zoeken op internet. het is niet mogelijk om zo een taal in een paar weken te leren.

wel een goed plan om voor het begin van je studie wat java te gaan leren, kan je (vooral de eerste tijd) goed helpen. maar ik raad je wel echt een boek aan zodat je ook wat snapt van de termologie en niet puur code stampen.

om echt spellen te kunnen maken zul je dus eerst die basis moeten hebben en vervolgens heel veel moeten oefenen ;)

succes

Laatst bewerkt:
java gaan leren uit een boek zal je zo niet al te zeer lukken als je geen effectief doel hebt .

je gaat echt het boek gaan volgen en niet zelf logisch gaan denken hoe je een probleem gaat oplossen.

Tip:
volg lessen avondschool of zo

dat dacht ik eerst ook alain, maar het boek is niks anders dan java code die stapsgewijs uitgelegd wordt en waar opdrachten bij zitten. werkt juist perfect.

smzz9u.jpg

^ geweldig boek om ermee te beginnen

Laatst bewerkt:
bij de start
begin bij het downloaden van jdk6 of jdk7
download eclipse 3.6
nu schrijf je de "hello world,ik schrijf JAVA" in console
Je kan nu java schrijven en ben je aangewezen volgende kennis te bemachtigen
Wat is een class
wat is een Object
wat is een interface
wat is een enum