Beginnen met Java

• Onderwerp starter Onderwerp starter Regno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Regno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Hee allemaal,

Volgend jaar ga ik beginnen met mijn studie informatica aan de hogeschool in utrecht. Nu weet ik dat ik daar java ga leren en daarom wil ik er alvast een beginnetje mee maken.
Ik heb Eclipse gedownload, maar deze vraagt nu naar een JDK of een JRE. Voor deze JDK ga ik naar java.sun.com, maar hier is zoveel keuze dat ik niet weet welke JDK ik moet nemen.

Kan iemand mij hier een beetje meer uitleg over geven en uitleggen hoe ik deze JDK kan installeren zodat Eclipse hem herkent?

Mvg,

Regno

Bedankt! Ik ga het thuis wel even uitvogelen als ik er niet uit kom hoor je het wel :-)

Ik ben begonnen aan een basic boekje voor java in het Nederlands als je interesse heb PM me even :)!

Ik heb zojuist de JDK geinstalleerd. Dit is allemaal succesvol gegaan, maar als ik Eclipse opstart zeurt hij nog steeds dat er geen geinstalleerd is en dat er geen Virtual Machine gevonden is op het bepaalde PATH.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

edit: Ik heb nu een Path gemaakt in windows. Via de omgevingsvariabelen. Nu lijkt het al iets beter te werken, maar toch blijf ik een foutmelding krijgen:
Eclipse.png

edit edit: Ik moet minder snel hier heen komen merk ik al! Ik heb het even opgezocht: Ik heb een nieuwe omgevingsvariabele gemaakt in windows. Deze met de naam path en als waarde het pad waarnaar verwezen moest worden. Vervolgens heb ik Eclipse 32bits gedownload. Ik kwam er namelijk achter dat je niet een 64bits OS met een 64bits Eclipse met een 32bits JDK kan gebruiken. Het OS maakt niet uit, maar de JDK en Eclipse moeten beide dezelfde aantal bits zijn.

Voor zover ik weet werkt alles nu! Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Mocht je hulp nodig hebben tijdens het begin, PM me maar :) vind het wel leuk om mensen te helpen

Helpen mag je doen via het forum. Daarnaast kunnen alleen verenigingsleden en donateurs PM's sturen

Weet als je omgevingsvariabele met hoofdletters JAVA_HOME noemt je veel voordelen doet omdat oudere stukken code naar die variabele keken nu wordt nog veel gebruikt bij servers,en de betere programmeurs(met certificaat) wat geen bewijs is dat programmeurs zonder het niet zouden kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan