Beginnen met linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

mp3page

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
157
Misschien een hele domme vraag maar ik stel hem toch maar.

Ik heb veel positieve dingen gehoord over linux.
Nu wil ik zelf op een oude pc experimenteren met linux.
De oude pc heeft de volgen de specificaties :
Hp vectra ve.
Pentium 133 mhz.
32 mb geheugen.
500 mb harde schijf ( kan eventueel een grotere in).
Onboard 1 mb videokaart.

Nu is mijn vraag, met welke distibutie kan ik als leek het beste beginnen ??
 
Je pc configuratie is meer dan goed genoeg. Ik heb zelf ooit op een 60Mhz pc met 8MB ram Red Hat 6.0. met volle tevredenheid gedraaid.

Persoonlijk vind ik dat je het beste met Mandrake kunt beginnen. Zelf gebruik ik eigenlijk Linux voor het programmeren met de diverse Shells, zoals KSH(Korn SHell). Verder is Linux tegenwoordig door het grafische interface niet zo moeilijk meer te bedienen. Maar puur qua besturingssyteem is Linux veel stabieler dan Windows natuurlijk.

Dennis.
 
Een wat oudere versie van een distro zoals redhat 6.2 (met GUI) draait daar inderdaad best aardig op. Ik zou hem alleen niet direct aan het internet hangen, sinds de release zijn er nogal wat bugjes gevonden. De oudere distributies zijn iets minder makkelijk te installeren dan de laatste maar nog wel goed te doen.
Wil je een wat nieuwere distro met GUI gebruiken dan heb je een iets steviger systeem nodig.

Een andere leuke optie is een linux live cd, zoals knoppix. Hiermee kan je Linux van cd starten zonder dat je hoeft te installeren, zo kan je eerst kijken of het je wat lijkt.
 
Haretelijk dank voor jullie reacties.
Ik ga nu vervelen met knoppix ook heb ik linux suse al liggen.
Sorry voor de late reactie maar mijn internetverbinding heeft een tijd plat gelegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan