Beginnen met Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Enkele jaren terug ben ik als hobby bezig geweest met VB6. Na enkele jaren "rust" wil ik hier terug mee beginnen. Welke versie moet ik nu downloaden en waar? Rekening houden dat ik vroeger werkte met Windows XP en nu is het Windows 8.1 64bit.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie. Maar ik krijg het niet geïnstalleerd. Ik heb er niks van gezien maar zou het kunnen dat Visual Studio 2012 Express niet kan op Windows 8.1? Ik heb SFC /SCANNOW al laten runnen maar die vind geen fouten.

Ik heb het zelf ook op Windows 8.1 geïnstalleerd staan dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Krijg je bij de installatie een melding over waarom het niet lukt?

Als het bij u kan geïnstalleerd worden moet dat bij mij ook lukken. Na installatie krijg ik wel een verwijzing naar een logfile maar kon er niet goed aan uit. Ik zal nog eens een poging doen en extra goed opletten. Bedankt.

Uiteindelijk, na meerdere pogingen van installeren en vervolgens repair is het eindelijk gelukt. Ik heb het kunnen opstarten maar verder ben ik nog niet gekomen.
Toch van harte bedankt voor jullie hulp.

Joke

Nu VB werkt op Windows 8.1 beginnen natuurlijk de problemen.
Op mijn pc met Windows Vista heb ik een programma gemaakt dat allerhande systeemgegevens gaat opzoeken zoals de Windows versie, de gebruikers op de pc, de verschillende partities op de verschillende harddisken e.a.. Nu heb ik de source, dus de vb code op mijn pc met Windows 8.1 gekopieerd en met Visual Studio 2012 gecompileerd. Runnen van de aangemaakte exe op de Win 8.1 pc lukt niet maar als ik dit doe op mijn Win Vista dan wordt dat goed uitgevoerd. Hier onder een printscreen van de foutmelding. Hoe kan ik dit oplossen?

Bijlagen

• Geen-Toegang.jpg
    Geen-Toegang.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan