Beginnen programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellepc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo iedereen,

Ik wil graag beginnen met het leren van programmeren. Ik heb al visual basic gedaan maar daar kan je volgensmij vrij weinig mee.
Ik weet alleen niet goed wat nou de beste taal voor mij is om te beginnen, ik neig een beetje naar java of C++?
Eigenlijk kwam het idee omdat ik een android app wou kunnen maken (en natuurlijk was ik al langer geïnteresseerd in computers/programmeren etc), maar daar heb je dus java-kennis voor nodig. Java is als ik heb goed begrijp object georienteerd programmeren, maar C++ ook, en als ik zo een beetje lees kan je als je eenmaal thuis bent in OOP makkelijk een nieuwe taal leren die ook OOP is?
Eigenlijk maakt me dat Android niet zo veel meer uit, aangezien dat dan toch nog zo ver weg is (ik verwacht namelijk niet dat ik java zo 1-2-3 heb geleerd.)
Dus wat is een beetje een goede taal om te beginnen?
En mochten jullie nog goede tut's of boeken weten hoor ik het ook graag.

Ik weet dat dit soort topics waarschijnlijk al 100x langs gekomen zijn, maar wil jullie toch om wat persoonlijk advies vragen.

Alvast bedankt.

Ik weet trouwens ook niet of ik het in het goede forum-deel heb gepost, laat het me even weten als het niet goed is.

visual basic is een goede basis ,

ik zou wel eerst beginnen programeren in c++ want java is gebaseerd op c++ en indein je dan nog verder wilt gaan werpen kan je altijd de stap maken naar C#
java is wel een goede taal om te programeren je kan platform onafhankelijk programeren

Bedankt voor je reactie. Raden de andere mensen hier ook C++ aan?
Ik ben ook nog op zoek naar goede tuturials of boeken, natuurlijk heb ik wel wat gezocht op google maar ik kan moeilijk beoordelen wat goed is en niet omdat ik er nog vrij weinig vanaf weet. Hoor het graag.

@JoZ1, ook bedankt voor je reactie. Nu weet ik alleen niet meer of ik wel voor C++ moet kiezen. Maar dat java makkelijker is wil waarschijnlijk wel zeggen dat je het sneller leert, maar is het niet zo dat je als je met C++ begint een betere ondergrond hebt om eventueel andere talen te leren? Of maakt dat niet zoveel uit?

Ik heb al even op de site gekeken van m'n lokale bibliotheek maar daar hebben ze jammer genoeg geen boeken over java of C++, dus dat wordt of naar de bib in de stad, of een online iets volgen, of een boek kopen. Nog tips?

ja goede software develop tools downloaden zoal MS visual studio (voor c++ c# vb) eclipse netbeans voor java

en wat de taal betreft als je java kent zal je ook geen probleem hebben op c++ te gaan leren het ligt allemaal niet zo heel ver van elkaar

Oke,
Ik heb toch besloten voor java te gaan. Ik ben nu bezig met deze tutorial. Denk dat het wel een goede is? Het ziet er iig wel uitgebreid uit.
Mochten jullie mij deze tut afraden of een ander goede tut/boek hebben, laat het even horen, maar ik zet dit topic iig alvast op 'Opgelost'
Bedankt voor jullie hulp.

Hallo,

Ik maak al enige tijd apps voor android en ben een maand of 2 geleden begonnen met tutorials voor het schrijven van android apps middels Eclipse en Android SDK.
Zowel video als normale tutorials. Neem gerust eens een kijkje op mijn website :

http://www.brink-soft.nl/Android

Veel succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan