Beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je Hebt Dev-Cpp of Visual C++. [edit] Je hebt ook nog Code::Blocks, is zeer goed. [/edit]

online tutorials. het ligt eraan. wil je meteen met games beginnen of eerst leren C++ programmeren? [edit] Je kunt niet meteen beginnen met het programmeren van games, je moet eerst de basis leren, en als ik zo de reacties van de TS lees heeft hij verder nog geen enkele ervaring met programmeren. [/edit]

want voor games kan je bepaalde librarys gebruiken. als Allegro. of iets als GLUT. [edit] Ja, of je gebruikt SDL/DirectX, is misschien iets lastiger maar heeft wel meer functies. Toch zou ik beginnen met Allegro inderdaad, dit is vrij makkelijk (heeft daarom ook enkele limieten) en erg leuk. [/edit]

Hier een tutorial voor C++
Tutorial [edit] En zie CPlusPlus.com ook eens voor de goede basis.[/edit]

online tutorials. het ligt eraan. wil je meteen met games beginnen of eerst leren C++ programmeren? Edit:
Je kunt niet meteen beginnen met het programmeren van games, je moet eerst de basis leren, en als ik zo de reacties van de TS lees heeft hij verder nog geen enkele ervaring met programmeren.

Die vraag was bedoeld voor. of hij een tutorial wil voor basic C++ of een tutorial Allegro. die doet ook C++ alleen dan special voor Allegro zodat je meteen daarmee kan beginnen. maar dan leer je niet een goede basis C++ maar een basis Allegro

Die vraag was bedoeld voor. of hij een tutorial wil voor basic C++ of een tutorial Allegro. die doet ook C++ alleen dan special voor Allegro zodat je meteen daarmee kan beginnen. maar dan leer je niet een goede basis C++ maar een basis Allegro

Maar met slechts een basis Allegro kun je nogsteeds vrijwel niets maken, hooguit een afbeelding die op het scherm verschijnt. Het is dan ook niet voor niks een 'graphics library'. De rest zal je toch echt met C++ moeten doen.

@TS Volg de tips in mijn eerdere posts, daarmee ben ik een heel eind gekomen...

Succes :thumb:

wat voor project moet ik hiervoor gebruiken

#include <iostream.h>
int main (void)
{
cout << "Hello World\n";
}

mijn eerste project

#include <iostream.h>
/* bereken wat jij per maand verdiend */

int main (void)
{
float werkDagenInEenMaand,betaaltPerUur, werkUren, betaaltpermaand;
cout << "hoeveel dagen werk ik per maand en wat verdien ik per uur en hoeveel uur werk ik per dag? "; //spreekt voor zich//
cin >> werkDagenInEenMaand >> betaaltPerUur >> werkUren ;
betaaltpermaand = werkDagenInEenMaand * werkUren * betaaltPerUur;
cout << " betaaltpermaand = " << betaaltpermaand << '\n';
}

mijn eerste project

#include <iostream.h>

int main (void)
{
cout << "hoeveel dagen werk ik per maand en wat verdien ik per uur en hoeveel uur werk ik per dag? "; //spreekt voor zich//
cin >> werkDagenInEenMaand >> betaaltPerUur >> werkUren ;
cout << " betaaltpermaand = " << betaaltpermaand << '\n';
}

:thumb: Ziet er netjes uit voor een beginner :thumb:

Inderdaad, netjes. Als ik toch even mag muggenziften:

Code:

Als het voor zich spreekt (wat het inderdaad doet) kan je het commentaar beter weglaten. Immers, dit commentaar kan je achter elke regel zetten. Overigens mag je de laatste "//" weglaten. Commentaar zet je of tussen "/*" en "*/" of achter "//". Bij die laatste gaat het tot het einde van de regel.

bedankt en het comment was gewoon voor het proberen
ben vandaag begonnen

p.s. heb je nog wat tips

Ik zou om het gebruiksgemak te verhogen zoiets doen:

PHP:
#include <iostream.h>

int main (void)
{
cout << "Hoeveel dagen werk ik per maand?   ";
cin >> werkDagenInEenMaand;
cout << "Hoeveel uur werk ik per dag?   ";
cin >> werkUren;
cout << "Hoeveel verdien ik per uur?   ";
cin >> betaaldPerUur;

cout << " Betaald per maand: " << betaaltpermaand << '\n';
}

Ik weet alleen niet zeker of de vragen zo onder elkaar verschijnen, anders moet je een aantal line ends toevoegen.

thanks dit werkt inderdaad beter

weet iemand een simpel opdrachtje die erg makkelijk is gewoon om te oefenen :p

thanks dit werkt inderdaad beter

weet iemand een simpel opdrachtje die erg makkelijk is gewoon om te oefenen :p

Al eens gedacht aan een "Hello World"? :p:p:p

Nu ff serieus, mijn eerste programma was een vrij uitgebreide calculator (met Pi e.d.). Is best makkelijk te maken

Je hebt in je eerdere programma al een groot aantal van de benodigde functies gebruikt. Je moet niet zeggen dat iets je niet lukt als je het nog niet geprobeerd hebt. Maak gewoon eerst een simpel rekenmachientje aan waarmee je alleen kunt optellen. Voeg hieraan later functies toe. Je weet namelijk al hoe je user input kunt omzetten in acties of waarden, dus gewoon beginnen zou ik zeggen. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan